رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: طرح تفصیلی توس پس از ابلاغ طرح راهبردی در مرحله مطالعاتی قرار دارد که مطابق قانون به ۲ سال زمان نیاز دارد. با توجه به ابلاغ طرح راهبردی توس در دی ماه ۱۴۰۰، در تلاشیم تا طرح تفصیلی توس در زمستان ۱۴۰۲ ابلاغ شود.

طرح تفصیلی توس چه زمانی ابلاغ می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، مجید طهوریان‌عسکری در خصوص سرانجام طرح تفصیلی توس اظهار کرد: طرح تفصیلی توس گرهی ندارد؛ گره اصلی طرح تفصیلی، طرح راهبردی بود که در دی ماه سال گذشته ابلاغ شد. پس از ابلاغ طرح راهبردی مطابق قانون کارفرما باید مشاور گرفته و مطالعات و برداشت‌های خود را انجام دهد که مطابق قانون ۲ سال برای آن فرصت قرار داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر این طرح در مرحله مطالعات است و روند زمان‌بندی آن باید طی شود تا پس از آن مشاور، طرح تفصیلی را تحویل شهرداری داده و شهرداری طرح را به شواری عالی معماری و شهرسازی ارسال کرده تا تصویب شود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: ابلاغ رسمی طرح راهبردی ابتدای دی ۱۴۰۰ ابلاغ شد. از آن موقع مشاور حدود ۲ سال زمان دارد تا مطالعات خود و برداشت‌های پلاک به پلاک را انجام داده و کاربری‌ها را مشخص کند، سپس طرح تفصیلی برای تصویب نهایی آماده می‌شود. قانون به طرح‌های تفصیلی ۲ سال اجازه مطالعات می‌دهد، اما بعضا ۳ تا ۴ سال زمان می‌برد. تمام تلاش ما این است که این زمان ۲ ساله افزایش پیدا نکند و ظرف ۲ سال و تا زمستان ۱۴۰۲ طرح تفصیلی را ابلاغ کنیم.

ایجاد تقاطع غیرهمسطح در سه‌راه شاهنامه برای حل گره ترافیکی آن

طهوریان عسکری در خصوص پروژه‌های در نظر گرفته شده در توس خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که مد نظر ما قرار دارد پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه شاهنامه است. سه‌راه شاهنامه گره ترافیکی بزرگی دارد که معمولا شهروندان طی ۳ تا ۴ نوبت در روز به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه در ورودی و خروجی مشهد باید ساعت‌ها در ترافیک قرار گیرند. این ترافیک نیز برای صنایعی که پس از سه‌راه شاهنامه قرار دارند برای حضور کارگران و کارمندان‌شان نیز خلل ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه آن منطقه در محدوده شهری قرار ندارد و حریم شهر مشهد محسوب می‌شود، مطابق توافقات اولیه ۷۵ درصد هزینه آن را دولت و مابقی آن را شهرداری تامین می‌کند. این پروژه احتمالا از ابتدای ۱۴۰۲ آغاز شود، اما تمام تلاش ما این است که این پروژه را در سال جاری فعال کنیم تا هر چه زودتر این گره ترافیکی باز شود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد با اشاره به پروژه دیگری که در این منطقه اجرا خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه صداوسیما زمینی ۶۰ هکتاری در بلوار شاهنامه دارد که به عنوان مرکز رادیویی از آن استفاده می‌شود. پیشنهادی به مرکز صداوسیمای کشور ارائه کرده‌ایم که بر اساس آن در این مجموعه یک کار مشارکتی و پروژه سرمایه‌گذاری انجام شود. این پروژه سرمایه‌گذاری برای نصب سردیس و تندیس‌های مشاهیر توس در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون در مراحل مذاکره و طراحی طرح آن هستیم. توافقات اولیه خوبی صورت گرفته و باید در سایر مراحل نیز به توافق برسیم.

طهوریان یادآور شد: بخشی از این پروژه مشکل تملکی دارد. با توجه به اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در سال جاری دیده شده است، به محض جابجایی اسناد مالکیت، وارد فاز اجرا خواهد شد. با این میزان از بودجه احتمالا فاز یک و ۲ آن به سرانجام خواهد رسید.

ایجاد یک مجموعه ورزشی ۱۲ هزار متری برای ساکنان توس

وی در خصوص پروژه مجموعه ورزشی چهار باغ عنوان کرد: به همت مردم ۱۲ هزار متر زمین به شهرداری اهدا شده است که شهرداری درون آن یک مجموعه ورزشی بزرگی ایجاد خواهد کرد. در این مجموعه ورزشی ۲ سالن سرپوشیده بزرگ به همراه چند زمین ورزشی روباز احداث خواهد شد که سرانه خدمات ورزشی منطقه را نیز افزایش خواهد داد. مدیریت شهری برای این پروژه نیز ۱۰ میلیارد تومان به صورت تملک و ۱۰ میلیارد تومان برای اجرا کنار گذاشته است که مطالعات آن به اتمام رسیده و به زودی وارد فاز اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: همچنین ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت خیابان‌های خاکی بلوار شاهنامه کنار گذاشته شده که تحول خوبی در فضای رفت‌وآمد همشهریان ساکن در این بلوار ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.