قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

نیوزمَکس

ماهنامه نیوزمکس در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره و سنای آمریکا، از احتمال این می گوید که اعضای حزب جمهوری خواه نتوانند آن نتیجه ای که انتظارش را می کشند را به دست آورند. این نشریه با انتخاب تیتر «موج قرمز می آید» که اشاره به رنگ قرمز حزب جمهوری خواه است، تاکید می کند با وجود اینکه محبوبیت بایدن در پایینترین حد خود است و همینطور تورم در حال خالی کردن هرچه بیشتر جیب آمریکایی ها می باشد، اما بر طبق نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ میزان محبوبیت بایدن به ۴۴ درصد افزایش یافته که نشان دهنده این است که دموکرات ها نیز می توانند تا زمان برگزاری انتخابات امیدوار باشند. نیوزمکس همچنین در مقاله ای به میزان فاجعه بار بدهی های آمریکا پرداخته است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

ایندیا تودی

هفته نامه ایندیا تودی چاپ هند با توجه به برنامه های اقتصادی این کشور، به مبحث مهمی در خصوص کمک به وضعیت مردم هند می پردازد. این نشریه دو مقوله مهم در برنامه های اقتصادی که هر کشور می تواند برای مردمش در پیش بگیرد را زیر ذره بین برده، که یکی از آن ها بحث فراهم آوردن رفاه اجتماعی با قوی کردن زیر ساخت های اقتصادی است و دیگری فراهم آوردن شریاط پرداخت های مستقیم مالی و تامین غذای رایگان است و می خواهد به این سوال پاسخ دهد که کدام روش می تواند تاثیر بهتری بر زندگی مردم داشته باشد. ایندیا تودی همچنین در مقاله ای به شرایط خوب بازیگران هندی در سینمای هالیوود آمریکا در چند وقت گذشته می پردازد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو اِستِیتسمَن در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به تلاش نامزدهای نخست وزیری بریتانیا برای نشان دادن برنامه های خود در راه بهبود شرایط تورم در این کشور می پردازد. این نشریه در پرونده خود با عنوان «جنگ های تورم» می گوید هر دو نامزد نخست وزیری یعنی لیز تراس و همینطور ریشی سوناک تلاش دارند تا با الگو گرفتن از سیاست های سخت گیرانه اقتصادی مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق بریتانیا شرایط تورم و مشکلات اقتصادی را کنترل کنند، اما این مجله معتقد است این روش نمی تواند راه حل مناسبی برای بحران اقتصادی بریتانیا باشد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

هیستوری

ماهنامه هیستوری که بررسی وقایع تاریخی می پردازد، در تازه ترین شماره خود، در پرونده ای داستان زندگی یکی از مهمترین پادشاهان تاریخ بریتانیا یعنی هنری پنجم و سرنوشت مرگبار او را زیر ذره بین برده است. این نشریه همچنین به مناسبت سالگرد تقسیم هندوستان، به بررسی این واقعه مهم تاریخی پرداخته است. این اتفاق که در سال ۱۹۴۷ به وقوع پیوست و هند تحت تسلط بریتانیا از پاکستان و بنگلادش جدا شد، یکی از بزرگترین بحران های پناهجویی تاریخ، آوارگی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون نفر و کشته شدن ۱۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از انسان ها را رقم زد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

اَمِریکَن کَنسِروِتیو

نشریه اَمِریکَن کَنسِروِتیو که هر دو ماه یکبار به چاپ می رسد در تازه ترین شماره خود تمامی قانون های مهمی که در آمریکا ممکن است در آینده ای نه چندان دور لغو شود را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این نشریه معتقد است بعد از قانون سقط جنین یا «رو علیه وید» که بعد از ۵۰ سال لغو شد، اعضای دیوان عالی قضایی ایالات متحده تلاش خواهند کرد تا قوانین دیگری مانند «گِریگز علیه شرکت نیروی دوک» که برای حمایت از سیاهپوستان در کار تصویب شده است را در آینده ای نزدیک لغو کنند. این نشریه ۱۲ قانون دیگر مانند این را فهرست کرده و امکان لغو آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت سوم) + عکس

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.