۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 816501

امسال بعد از ۳ سال محدودیت‌های کرونایی، پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها امسال بیش از ۵ میلیون نفر از ایران عازم این سفر معنوی خواهند شد. در این مطلب تلاش کرده‌ایم مهم‌ترین مواردی را که برای این سفر باید در نظر بگیرید با شما در میان بگذاریم.

راهنمای سفر اربعین

در این مطلب تلاش کرده‌ایم مهم‌ترین مواردی را که برای این سفر باید در نظر بگیرید با شما در میان بگذاریم. پس این شما و این راهنمای سفر اربعین :

برای سفر کربلا چی بردارم؟

لیست وسایل لازم برای پیاده روی اربعین را برایتان در این بخش آورده‌ایم. یادتان باشد همۀ وسایلتان را در یک «کوله‌پشتی» جای دهید. تا حد ممکن سبک‌بار باشید تا راحت‌تر حرکت کنید.

لباس مناسب

  • کفش راحت برای پیاده‌ روی؛ شلوار راحت و مناسب برای پیاده‌ روی طولانی؛ تی‌شرت خنک برای فصل تابستان؛ چند جفت جوراب؛ لباس زیر؛ کلاه آفتاب‌گیر؛ چفیه.

پول و مدارک

  • دینار عراق؛ گذرنامه؛ نقشۀ مسیر.

لوازم بهداشتی شخصی

  • کرم ضد آفتاب؛ عینک آفتابی؛ ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده؛ اسپری ضد عرق؛ مایع دست‌شویی؛ مسواک و خمیردندان؛ شامپو؛ دستمال مرطوب.

وسایل شخصی

  • داروهای ضروری؛ عینک طبی؛ حولۀ سبک؛ کیسه خواب و ملحفۀ سبک؛ قاشق، چنگال و لیوان.

دیگر وسایل پیشنهادی

  • پماد زینک‌اکساید یا پودر بچه؛ باند کشی و چسب زخم؛ پماد باز شدن عضلات؛ نخ و سوزن؛ کاغذ و قلم؛ دمنوش و خشکبار.

وسایل الکترونیک

  • تلفن همراه؛ شارژر موبایل؛ پاوربانک.

در سفر کربلا چطور با همسفرانم (در عراق) و اعضای خانواده‌ام (در ایران) در ارتباط باشم؟

باید توجه کنید که به دلیل تعداد بسیار زیاد زائرانی که در مدت زمان بسیار کم در سفر اربعین شرکت می‌کنند، ابزارهای ارتباطی در بسیاری از زمان‌های شبانه‌روز در دسترس نیستند. بعضی از اپراتورهای موبایل کشور در این ایام طرح اینترنت رایگان اربعین مخصوص زائران را ارائه می‌کنند. در این طرح، روزانه حدود ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد. این حجم از اینترنت جوابگوی نیاز زائران نیست و البته به دلیل تعداد زیاد متقاضیان، آنتن‌دهی مناسبی هم در کشور عراق وجود ندارد. به همین علت برخی زائران ترجیح می‌دهند که در لیست وسایل لازم برای پیاده‌روی اربعین خود، گزینه سیم کارت عراقی را هم قرار دهند. سیم کارت عراقی در این دوران با قیمت‌هایی در حدود ۳۰۰ هزار تومان برای ۷ روز ارائه می‌شوند و اگرچه در بعضی از مکان‌ها و زمان‌ها به دلیل ازدحام جمعیت آنتن‌دهی و عملکرد خوبی ندارد، ولی اینترنت پایدارتری را به زائران ارائه می‌کنند. با وجود این، همچنان جای خالی سامانه ارتباطی اربعین با قیمت ارزان و عملکرد پایدار به‌شدت احساس می‌شود.

سامانه اعلام وضعیت اربعین بله چیست؟

اپلیکیشن بله به همراه سامانه «ستاره پونصد» سامانه اعلام وضعیت اربعین را راه‌اندازی کرده است. استفاده از این سامانه کاملاً رایگان و بدون نیاز به اینترنت است. برای استفاده از این سامانه به خرید سیم کارت عراقی نیازی نیست و با سیم کارت‌های همراه اول، ایرانسل یا رایتل خود می‌توانید از سامانه اعلام وضعیت اربعین استفاده کنید. سامانه اعلام وضعیت اربعین را می‌توانید در ویترین اپلیکیشن بله یا از طریق شمارۀ *۵۰۰# ببینید و از آن استفاده کنید.

این سامانه از کدهای USSD برای انتقال پیام استفاده می‌کند و به دلیل تکنولوژی به کار گرفته شده، از پایداری بسیار بهتری نسبت به سیم کارت عراقی برخوردار است و در تمام طول مسیر و در همه شهرهای عراق می‌توان از آن استفاده کرد.

آیا سامانه اعلام وضعیت اربعین کاملاً رایگان است؟

در کشور عراق انجام کارهای زیر با سیم کارت ایرانی هیچ هزینه‌ای ندارد:

- روشن کردن سیم کارت ایرانی؛ دریافت پیامک؛ شماره‌گیری کد USSD.

به همین دلیل سامانه اعلام وضعیت اربعین بله کاملاً رایگان است. البته باید توجه کنید که در هنگام استفاده از این سامانه ارتباطی اربعین کارهای زیر را انجام ندهید. چراکه انجام این کارها هزینه خواهد داشت:

- اینترنت موبایل خود را روشن نکنید؛ تماس تلفنی برقرار نکنید؛ به تماس‌های تلفنی پاسخ ندهید؛ پیامک ارسال نکنید.

چنانچه کارهای فوق را انجام ندهید و فقط از سامانه اعلام وضعیت اربعین استفاده کنید، می‌توانید از لذت یک ارتباط پایدار و رایگان در طول سفر اربعین خود بهره‌مند شوید.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در چک لیست سفر اربعین خود، سامانه اعلام وضعیت اربعین بله را هم اضافه کنید. بله را به همراه خود داشته باشید و با سامانه اعلام وضعیت اربعین در این اپلیکیشن، رایگان و بدون اینترنت، با خانواده و دوستانتان (در ایران) و هم‌سفرانتان (در عراق) در ارتباط باشید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.