هرساله با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت امام‌رضا علیه السلام تعداد زیادی از مشتاقان و ارادتمندانش با پای پیاده رهسپار مشهد و حرم مطهر رضوی می‌شوند. از همین رو درجهت بزرگداشت و گسترش این حرکت متعالی، مؤسسه فرهنگی قدس سوگواره ملی عکس مسیر رضا علیه السلام را به شرح ذیل برگزار می‌کند.

فراخوان سوگواره ملی عکس مسیر رضا علیه السلام

هرساله با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت امام‌رضا علیه السلام تعداد زیادی از مشتاقان و ارادتمندانش با پای پیاده رهسپار مشهد و حرم مطهر رضوی می‌شوند. در این ایام شور و حرارتی از ابراز ارادت برپاست و هر گوشه قابی زیبا چشم را نوازش می‌دهد. از همین رو درجهت بزرگداشت و گسترش این حرکت متعالی، مؤسسه فرهنگی قدس سوگواره ملی عکس مسیر رضا علیه السلام را به شرح ذیل برگزار می‌کند.

ریاست شورای سیاست گذاری: علی یعقوبی

دبیر سوگواره: وحید بیات

هیئت داوران: فرامرز عامل بردبار- امیر حسامی نژاد- امیر عنایتی

موضوعات سوگواره:
الف: همه خادم الرضاییم   

در این موضوع هرگونه خدمت رسانی به زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد و همچنین ارائه خدمات داخل مشهد به زائران پیاده تا حرم امام‌ رضا علیه السلام و همچنین حضور طیف های گسترده زائران پیاده دهه آخر صفر در این مسیر مد نظر است.

ب: زائران پیاده
در این موضوع به تصویر کشیدن کاروان‌های زائران پیاده، در پیاده روی دهه آخر صفر به سمت مشهد،  و همچنین نشان دادن خیل عظیم عاشقان امام رضا علیه السلام در طول این مسیر مدنظر است.

پ: زائران کوچک

در این موضوع حضور کودکان در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا علیه‌السلام و همچنین نشان دادن حضور و شور ارادتمندانه نسل جدید در عزاداری‌های سوگ امام رئوف علیه‌السلام در مسیر پیاده روی مد نظر است.

 شرایط و قوانین ارسال آثار:

۱- رویکرد سوگواره مستندگرایانه است.

۲- شرکت در مسابقه برای همه عکاسان و علاقه مندان از سراسر کشور آزاد بوده و محدودیت سنی ندارد.

۳- محدودیتی در سال تولید عکس نیست و عکاسان می‌توانند عکس‌های گذشته خود را که منطبق با موضوع است نیز در بخش های مختلف سوگواره معرفی کنند.

۴- هر عکاس می تواند مجموعا ۱۰ تک عکس در سه موضوع مورد نظر ارسال نماید.

۵- ویرایش عکس‌ها نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی و حذف بعد و پرسپکتیو نماها بینجامد. لازم به ذکر است تراز نور، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، کنترل درجه اشباع، کراپ، پاسپارتو، اعمال یا کاهش گرین تقویت شارپنس و کلاریتی آزاد است.

۶- عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی، مونوکروم یا سیاه و سفید بوده و با هر قالبی ثبت شده باشد اما در نهایت باید به صورت یک فایل  Jpeg(اندازه ضلع بزرگ آن حداقل Pixel۱۵۰۰ در عکس‌های افقی Width =۱۵۰۰ Pixel و در عکس‌های عمودی Height =۱۵۰۰ pixel) ارسال شوند و با حجم حداکثر ۲ مگابایت باشند. لطفاً d.p.i عکس‌ها را تغییر ندهید و با همان رزولوشن خروجی دوربین ارسال فرمایید.

۷- نام گذاری عکس ها باید با حرف ثابت C آغاز و پس از آن شماره عکس که از عدد ۰۱ شروع می شود و در انتها نام و نام خانوادگی به صورت لاتین باشد.

به عنوان مثال: C-۱۰-reza-akbari C-۰۱-reza-akbari…………….

۸- عکس های منتخب داوران، پس از گزینش، با فایل اصلی ثبت شده عکاس مطابقت داده شده و در صورت عدم برخورداری از فایل اصلی، عکس حذف خواهد شد.

۹- ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در سوگواره به‌منزله اعلام «مالکیت معنوی» عکس است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت‌کننده است.

۱۰- برگزارکننده، تمامی حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و برگزاری نمایشگاه‌ را برای خود محفوظ می دارد.

۱۱- لازم است شرکت کنندگان مشخصات خود را(نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه و آدرس) همراه آثار، به صورت متن از طریق یکی از پیام‌رسان‌های واتس آپ، تلگرام، ایتا و بله به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

۱۲- شرکت کنندگان باید آثار خود را از طریق واتس آپ حداکثر تا پایان روز ۳۰ مهرماه سال ۱۴۰۱ به دبیرخانه سوگواره ارسال و بارگزاری کنند.

۱۳- شرکت در سوگواره مسیر رضا علیه السلام، به منزله پذیرفتن همه شرایط مربوطه بوده و شرکت‌کننده حق هرگونه اعتراض را از خود سلب می‌کند.

۱۴- همزمان با اختتامیه سوگواره، نمایشگاه عکسی از عکس های راه یافته به سوگواره، در مشهد برگزار می شود.

۱۵- برای عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در سوگواره صادر می‌شود.

جوایز :

نفر اول: ۵ میلیون تومان+ تندیس سوگواره

نفر دوم: ۴ میلیون تومان+ تندیس سوگواره

نفر سوم: ۳ میلیون تومان+ تندیس سوگواره

*به ۴۰ قطعه عکس راه یافته نیز هر کدام مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به عنوان حق التألیف پرداخت می شود و گواهی حضور در نمایشگاه را دریافت می کنند.

گاه‌ شمار:

مهلت ارسال آثار:  ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱

داوری آثار:  آبان ماه ۱۴۰۱

اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان:  نیمه دوم ۱۴۰۱

اعضای دبیرخانه:

لیلا نوعی – محدثه رضایی

نشانی دبیرخانه سوگواره:

مشهد -  بلوار سجاد -  بین سجاد ۱ و ۳ – مؤسسه فرهنگی قدس

تلفن های دبیرخانه:

ثابت: ۳۷۶۲۸۲۰۰ -۰۵۱  //  همراه: (تلگرام، واتس آپ، بله ، ایتا و روبیکا ) ۰۹۹۶۳۷۷۶۸۲۲

اطلاع رسانی و اخبار سوگواره در اینستاگرام:masire.reza@

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.