رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی با اشاره به تلاش غرب برای جلوگیری از سفر هیئت حماس به روسیه، این سفر را مثبت ارزیابی کرد.

غربی‌ها می‌خواستند مانع از سفر هیئت حماس به مسکو شوند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از مانع تراشی طرف‌های غربی و اروپایی در روند سفر هیئت حماس به مسکو خبر داد.

اسماعیل هنیه در گفتگوی ویژه با شبکه روسیا الیوم تاکید کرد: برخی طرف‌های غربی و اروپایی می‌خواستند مانع از سفر هیئت حماس به مسکو شوند و می‌خواستند حماس را از انجام این سفر پشیمان کنند.

هنیه نسبت به نتایج سفر به روسیه ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد که در جریان این سفر تفاهماتی در رابطه با برخی مسائل مرتبط با خاورمیانه حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه برخی طرف‌ها در جنبش فتح و برخی طرف‌های خارجی مانعی پیش روی تحقق آشتی ملی فلسطین هستند، گفت: الجزایر می‌خواهد قبل از اجلاس سران عرب گروه‌های فلسطینی را در این کشور گرد هم آورد.

هنیه در خصوص رابطه با کشورهای عربی نیز از تلاش‌هایی برای بهبود روابط با اردن و عربستان خبر داد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار داشت که سفر حماس به مراکش یا دیگر کشورهایی که روابط خود را با دشمن صهیونیستی عادی کردند، به هیچ وجه به معنی همسویی این جنبش با مواضع این کشورها نیست.

وی روابط حماس با جنبش جهاد اسلامی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: تلاش‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی بین این دو جنبش بی‌نتیجه بود و راه به جایی نبرد.

روز گذشته، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الاقصی از نامه دست نویس اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و تحویل آن به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور خبر داد و گفت هیئت حماس در این سفر بر ضرورت پایان اشغالگری اسرائیل و بازگشت پر قدرت این پرونده به محافل بین المللی تأکید دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.