۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 817630

تبیین اهداف عزاداری سید الشهدا(ع) و پیاده روی اربعین حسینی، بیان آسیبهای موجود در شبکه های اجتماعی و اشاره به حادثه قتل عام فلسطینیان توسط صهیونیستها در اردوگاههای صبرا و شتیلای لبنان عناوین مهمترین بخشهای خطبه های نمازهای جمعه امروز خراسان رضوی است.

خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه موقت گناباد هدف اصلی از عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) در محرم و صفر و از جمله پیاده روی اربعین حسینی را زمینه سازی برای نشر فرهنگ و معارف اسلامی دانست.

حجت الاسلام رضا مدنی در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد از عزاداری محرم و صفر و پیاده روی اربعین حسینی به عنوان قدرت نرم برای گسترش حقایق و ارزشهای اسلامی یاد کرد و گفت: باید اهداف و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که همانا راه حق و حقیقت و اعتلای فرهنگ متعالی ناب اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم است در جهان معرفی شود.

وی ادامه داد: برخی به تصور این که هدف از پیاده روی اربعین تنها اندوختن ثواب است عنوان می کنند که هزینه های زیادی که صرف این پیاده روی می شود اگر در زمینه های احداث مسکن برای جوانان و نیازمندان و اشتغال و ازدواج جوانان صرف شود، ثواب بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه موقت گناباد گفت: پیاده روی اربعین حسینی برای افرادی که در این آیین شرکت می کنند دارای ثواب زیادی است ولی نباید تنها به جنبه ثواب آن توجه داشت و از اهداف اصلی که همانا گسترش فرهنگ و ارزشهای اسلامی و فرهنگ اهل بیت (ع) است نباید غافل شد.

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه به آسیبهای موجود در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت انتشار تصاویر شخصی افراد به هیچ وجه با اصول اسلامی و اخلاقی منطبق نیست
حجت الاسلام سیدمحمدمعلمی در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان افزود: از دیگر آسیب های شبکه های اجتماعی آن است که در این شبکه ها مشاغل ویژه بانوان در معرض دید افراد نامحرم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سومین آسیب موجود در شبکه های اجتماعی ایجاد دوستی های نامتعارف زنان و مردان در بین آنهاست که باعث فروپاشی خانواده ها از هم می‌شود.
امام جمعه تربت حیدریه در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: پیروزی ما در این دوران از نتایج قیام حضرت سیدالشهدا و پیروی از حرکت ایشان بود.

سبزوار -امام جمعه موقت سبزوار هم گفت: پیاده روی میلیونی اربعین نمایش اقدار شیعه، اسلام و مسلمانان است که همه انسان‌ها از ادیان و مکاتب مختلف را زیر لوای زیارت امام حسین(ع) با یکدیگر متحد می‌کند.

حجت الاسلام علی اخباری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: سخاوت و ارادت مردم عراق به عنوان میزبانان زائران حسینی ستودنی است که از آنان و تمام موکب‌دارانی که با میزبانی از زائران باعث شدند این اجتماع باشکوه به رخ جهانیان کشیده شود تشکر می‎‌ کنیم

وی ادامه داد: دشمنان از این اجتماع ناراحت و عصبانی هستند و وقتی تلاششان در سانسور و عدم پوشش این حرکت عظیم ناکام ماند، سعی کردند با بزرگنمایی برخی مشکلات جزئی در مرزها و در طول مسیر، آن را منحرف کنند.

امام جمعه موقت سبزوار تصریح کرد: دشمن تلاش کرد تا در هنگام برگزاری مراسم اربعین، تعصب ایرانی و عراقی را ایجاد کند تا بتواند این واقعه بزرگ را تحریف کند اما در این راه نیز پیروز نشدند.

اخباری با اشاره به سالگرد حادثه قتل عام مردم فلسطین در صبرا و شتیلا لبنان افزود: رژیم غاصب صهیونیستی توسط استعمار پیر و آمریکا بر سر کار آمد، اما نفس‌های آخر این رژیم کودک کش شنیده می‌شود و به زودی به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.