سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در واکنش به سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به پایتخت ارمنستان تاکید کرد، می‌توان از هرگونه گام واقعی در راستای عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان استقبال کرد اما سخنان پرهیاهوی پلوسی کمک‌کننده نیستند.

اظهارات پرهیاهوی پلوسی درباره ارمنستان-آذربایجان کمکی نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز به خبرنگاران گفت: "هر چیزی که صرفا در حد حرف نبوده، بلکه در عمل و آن هم نه با صدای بلند و پرهیاهو و به شکل پوپولیستی، بلکه به شکلی بی سر و صدا و به شیوه‌ای حرفه‌ای در واقعیت انجام شود، می‌تواند به عادی‌سازی روابط و تثبیت وضعیت در مرزها کمک کند و می‌توان از کلیت همه این‌ها استقبال کرد. اما آیا یک چنین اقدامات و اظهارات پر سر و صدایی می‌تواند به این عادی‌سازی در واقعیت کمک کند؟ بگذارید ببینیم. به مرور زمان همه چیز مشخص خواهد شد."

سخنگوی کرملین تاکید کرد، گفت‌وگوهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با دیگر رهبران، از جمله رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، به شکلی سازنده و با احترام متقابل انجام می‌شوند.

وی افزود: "به‌رغم این حقیقت که ما نام تعدادی از کشورها را بر اساس گام‌های خصمانه‌شان در فهرست کشورهای غیردوست قرار داده‌ایم، باز هم ارتباط ما با برخی از آنها برقرار است. بدون ارتباط، بدون مذاکرات اجرای این روابط غیرممکن است. و البته این روابط همچنان به شکل انسانی و عادی اجرا می‌شوند و اینها همواره شامل گفت‌وگوهای سازنده هستند. این گفت‌وگوها اغلب همگی با داشتن احترام متقابل انجام می‌شوند."

سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد، اوکراین در تلاش است تا در اقدامش برای انتشار "اطلاعات نادرست" در مورد "جنایات جنگی" در شهر ایزیوم، به سناریویی مشابه با سناریوی شهر بوچا متوسل شود.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره بیانیه اخیر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین درباره وقوع جنایات جنگی ادعایی توسط روسیه در منطقه خارکیف به خبرنگاران گفت: "این همان سناریویی است که در مورد شهر بوچا به کار گرفته شد. همه چیز طبق یک سناریو پیش می‌رود. این یک دروغ است. این یک دروغ است و البته ما در قبال کلیت این ماجرا از حقیقت دفاع خواهیم کرد."

دیمیتری پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ادعای مالکیت کی‌یف روی شبه‌جزیره کریمه اشاره کرد و بیان داشت: کریمه بخشی از روسیه است و هرگونه ادعای اوکراین درباره این سرزمین پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: کریمه بخشی جدایی‌ناپذیر از فدراسیون روسیه است، بنابراین هرگونه ادعایی در مورد خاک روسیه پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.