معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۷ مشهد گفت: از آنجا که یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی به شهر مشهد در این منطقه شهری واقع شده است و جمعیت زیادی از زائران از این منطقه وارد شهر می‌شوند، شهرداری برای اسکان موقت زائران مکان‌هایی را در نظر گرفته است تا در مواقع اضطراری که آمارِ زائران بیش از ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها است، زائری بدونِ جا و مکان نباشد.

برنامه‌های شهرداری منطقه ۷ مشهد در خصوص اسکان زائران در دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هفت مشهد، عقیل قدرتی در خصوص برنامه های دهه اخر صفر و روزهای پایانی منتهی به شهادت حضرت رضا (ع) گفت: ما فعالیتهای شهرداری منطقه۷ در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای این ایام را به چند بخش تقسیم کرده‌ایم که اولین بخش آن، اسکان موقت و اضطراری زائران پیاده است و بخش دوم استقبال از زائران است.
وی افزود: از آنجا که یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی به شهر مشهد در شهرداری منطقه هفت واقع شده است و جمعیت زیادی از زائران از این مدخل وارد شهر می‌شوند، شهرداری برای اسکان موقت زائران مکان‌هایی را در نظر گرفته است تا در مواقع اضطراری که آمارِ زائران بیش از ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها است، زائری بدونِ جا و مکان نباشد، لذا در این شرایط شهرداری به کمک جامعه‌ی هتل‌داران، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها می‌آید.
قدرتی در خصوص خدمات اسکان موقت در تنها بوستان زائرپذیر مشهد گفت: بوستان غدیر که در طی سال همواره در خدمت‌رسانی به زائران فعال است، در منطقه ۷ قرار دارد که شهرداری این بوستان را در حوزه «اسکان چادری» و خدمت رسانی به زائرانِ سواره مجهز کرده است و همین امروز جمعیت بسیاری از زائران در این بوستان به صورت موقت سکنی گزیده‌اند. همچنین سوله بحرانِ این بوستان نیز امسال برای اسکان زائران مهیا شده است این سوله هم به ظرفیت این بوستان اضافه کرده است. همچنین اینکه بوستان ریحانه و بوستان ترافیک هم با نصبِ سازه‌های موقت داربستی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده‌اند.

او در خصوص دیگر ظرفیت‌های شهرداری برای اسکان موقت زائران در دهه آخر سفر تصریح کرد: سالن‌های ورزشی شهرداری هم برای این منظور آماده خدمات رسانی به زائران هستند نظیر سالن ورزشی ثامن‌الائمه در شهرک طرق و سالن ورزشی شهدای قیام گوهرشاد در منطقه قائم و همچنین فرهنگسرای غدیر نیز که دارای دو سالن مجزا است هم توسط شهرداری در خدمت زائران عزیز هستند.

او درباره پویش‌ها و فعالیت‌های مردمی در حوزه خدمات اسکان موقت زائران که در منطقه ۷ شکل گرفته‌اند گفت: خوشبختانه شهروندان مشهد و ساکنان عزیز منطقه هفت مشهد هم، دارند اتفاقات بسیار خوبی را رقم می‌زنند به عنوان مثال بسیاری از منازل شخصی که در مسیرِ تردد زائران پیاده هستند به صورت داوطلبانه و توسط مالکان به اسکان زائران اختصاص داده‌ شده اند و همینطور مجموعه ورزشی بزرگ شهرک طرق که به صورت هیات امنایی بهره برداری می شود نیز به اسکان زائران اختصاص داده شده است.

عقیل قدرتی یکی دیگر از فعالیتهای شهرداری منطقه هفت درحوزه اسکان موقت زائران را، اسکان زائر توسط سایر مجموعه ها و ادارات دانست و بیان کرد: اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد که در محدوده منطقه هفت واقع شده است ۱۳۰ مدرسه را به اسکان زائران اختصاص داده است و سرویس بهداشتی، حمام، پتو، آب جوش و دیگر امکانات نیز برای رفاه زائران در این مدارس تعبیه شده است.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۷ مشهد در خصوص استقبال از زائران پیاده و سواره اظهار کرد: در ورودی مشهدالرضا(ع) هم از جاده نیشابور و هم فریمان، غیر از ایستگاه ها و مواکبی که گروه‌های مردمی و سایر دستگاه ها دارند، شهرداری دو ایستگاه دیگر را هم برای استقبال از زائران سواره و پیاده ایجاد کرده است، یکی ازاین ایستگاه ها روبه روی پلیسراه نیشابور کنار اداره کل هواشناسی با سه هزار متر مربع فضا است. خدمات ارائه شده در این ایستگاه ها توسط شهرداری نیست، بلکه شهرداری سازه، نمازخانه، استراحتگاه، سرویس‌های بهداشتی و دیگر زیرساختها را برای خدمات دهی گروه‌های مختلف فراهم می‌کند.

او با اشاره به دومین ایستگاه استقبال از زائران سواره گفت: این ایستگاه هم روبه روی پارک غدیر واقع در بزرگراه شهید سلیمانی واقع شده است، که شهرداری منطقه هفت زیرساختهای مناسب را در این ایستگاه فراهم کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.