معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت:از چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن که در طول چهار سال توسط دولت به مردم قول ایجاد آن داده شده است افزون بر ۴۰۰ هزار واحد آن، سهم این استان است.

معاون عمرانی استان : ۴۰۰هزار واحدنهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد خدایی افزود: تا قبل از مراسمی که هفته گذشته در تایباد به صورت همزمان برای واگذاری زمین به متقاضیان در ۶ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برگزار شد به صورت پراکنده این اقدام برای پنج هزار قطعه زمین انجام شده بود.

وی با اشاره به این که برنامه قرعه کشی هر هفته برای واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن و برای حدود پنج هزار واحد پیگیری خواهد شد ادامه داد: نهضت ملی مسکن برنامه اولویت دار دولت در کشور است و از چهار میلیون واحدی که در طول چهار سال توسط دولت به مردم قول ایجاد آن داده شده است افزون بر ۴۰۰ هزار واحد آن، سهم این استان است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کردند که بعد از بررسی‌های مختلف، تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر واجد شرایط واگذاری تشخیص داده شده‌اند و بقیه افراد نیز بعد از ارزیابی به این جمع افزوده می شوند.

خدایی افزود: در استان، ۶۰ هزار واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی و حدود ۱۰۰ هزار واحد نیز در شهر مشهد و حومه آن شامل گلبهار، بینالود و شهرک مهرگان ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته در بخش‌های مختلف استانی، واگذاری زمین در قالب‌های مختلف خودمالکی و مشارکتی است و بر همین اساس در روستاها و شهرهای دارای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، زمین در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا توسط خود اشخاص ساخته شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برای ساخت خانه های ویلایی تک واحدی یا ۲ واحدی اقدام می‌شود که واحدهایی به صورت ویلایی با دسترسی های جداگانه ساخته می شود.

خدایی افزود: هفته گذشته قرعه کشی زمین چهار هزار و ۳۰ واحد مسکونی در شهر تایباد انجام شد و بر همین اساس مجوزهای لازم با تخفیف به مردم داده می‌شود تا ساخت منازل خود را پیگیری کنند.

او ادامه داد: از این تعداد واحد قرعه کشی شده، ۲ هزار و ۴۸۰ واحد در شهر تایباد بود که فقط به متقاضیان هزار و ۸۰۰ واحد زمین واگذار شد و بقیه متقاضیان پس از این که مدارک ثبت نام را تکمیل کردند زمین خود را تحویل می گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.