کارشناس فوتسال گفت: تیم ملی ما برابر ژاپن در فینال آسیا به خاطر اشتباهات فردی شکست خورد و جام قهرمانی را از دست داد.

جام فدای اشتباهات فردی شد/ شاگردان شمسایی باید محک جدی بخورند

به گزارش قدس آنلاین، رضا لک کارشناس فوتسال درباره نتیجه بازی فینال فوتسال آسیا بین ایران و ژاپن اظهار کرد: ما در هر دو نیمه سرتر از حریف بودیم، اما اشتباهات فردی این جام را از ایران گرفت. مالکیت بازی در اختیار ما بود، اما تیم ملی ژاپن آنالیز خوبی از ما داشت و خیلی خوب منافذ حمله ما را بسته بود و برعکس به ما اجازه داد مستقیم به سمت دروازه آن‌ها حمله کنیم مشابه این سیستم هم تیم ژاپن در نظر گرفته بود.

وی افزود: هنگامی که این سیستم اتخاذ می‌شود باید از روی ضربات ایستگاهی و همچنین شوتزنی از پشت محوطه جریمه بهتر استفاده می‌کردیم دقیقأ مانند گلی که کاپیتان ژاپن از روی ضربه ایستگاهی وارد دروازه ما کرد. وقتی آن‌ها به گل رسیدند ما مجبور شدیم بازی ریسکی در دستور کار قرار دهیم که متاسفانه از آن نتیجه نگرفتیم. می‌توانستیم از ضربات شروع مجدد خود بهتر استفاده کنیم و در طول بازی این فرصت زیاد در اختیار تیم ما قرار گرفت، اما خوب کار نکردیم.

تیم ملی فوتسال از سیستم پاورپلی به خوبی استفاده نکرد

کارشناس فوتسال تصریح کرد: فضاهای زیاد در نیمه دوم به دست آوردیم، اما از آن‌ها استفاده نکردیم. به نظرم در بازی‌هایی که پیش بودیم باید کادرفنی روی به سیستم پاورپلی می‌آورد تا با استفاده از این سیستم نقاط ضعف و قوت تیم نمایان، اما این کار صورت نگرفت.

لک درباره اینکه عملکرد وحید شمسایی را در این جام در قامت سرمربی چطور دید، گفت: به اعتقاد من وحید عملکردش خوب و قابل دفاع است، زیرا تیم یک دستی تشکیل داده بود، اما برای تورنمنت‌های سخت‌تر نیاز است او کادرش را تقویت کند.

سعید مومنی در دروازه تیم ملی فوتسال خوب ظاهر شد

کارشناس فوتسال درباره اینکه چه نمره‌ای به عملکرد سعید مومنی دروازه‌بان ما در این جام می‌دهد، گفت: سعید مومنی در این تورنمنت درون دروازه ما واقعأ خوب ظاهر شد و حتی در بازی با ژاپن هم چند توپ سخت را مهار کرد، زیرا اگر آن توپ‌ها تبدیل به گل می‌شد می‌توانست شرایط را برای ما سخت‌تر کند. البته اشتباهاتی هم وجود داشت که جزو لاینفک ورزش حرفه‌ای است، زیرا این اشتباهات برای همه پیش می‌آید. از نظر من عملکرد دروازه‌بانان ما به همراه سایر بازیکنان در این جام بد نبود.

وی درباره اینکه آینده این تیم را چگونه می‌بیند، اظهار کرد: به هر حال وحید شمسایی مسیر خوبی شروع کرده و در تیم دست به جوانگرایی کرده است. البته به اعتقاد من جوانان دیگری در لیگ هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. باید از وحید بیشتر حمایت کنیم، زیرا او برند فوتسال ایران است و مسیر خوبی شروع کرده تا بازیکنان با حضور در این تورنمنت تجربه آن‌ها افزوده شود. البته این بازیکنان جوان باید آب‌دیده شوند یعنی در اردوهای سخت و بازی‌های دوستانه پرفشار قرار بگیرند تا تیم ملی نتایج بهتری بگیرد. معتقدم نیاز است با تیم‌های خوب دنیا که در رنکینگ جزو ۱۰ تیم برتر جهان هستند بازی کنیم که جوانان ما در آن محک جدی بخورند تا در روزهای سخت بتوانند از پس کارهای دشوار به خوبی بربیایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.