فرماندار مشهد از آموزش، اشتغال و توانمندسازی 500 نفر از معتادان متجاهر در این کلانشهر خبر داد و گفت: تعدادی از خیران کارآفرین برای توانمندسازی و بازگرداندن این افراد به جامعه پای کار آمده‌اند.

ساماندهی معتادان متجاهر مشهد به کجا رسید؟/ کارآفرینان پای کار توانمندسازی معتادان

محسن داوری در گفت‌وگو با قدس خراسان در خصوص وضعیت ساماندهی معتادان متجاهر عنوان کرد: سال گذشته این افراد به صورت گروهی و متمرکز در برخی مناطق شهر حضور داشتند و با تجاهر به مصرف مواد مخدر، چهره شهر را نابسامان کرده بودند در حال حاضر بخش اعظم آن‌ها جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه بخش زیادی از کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر هستند، ادامه داد: با هدف غربالگری و توانمندسازی معتادان متجاهر یک قرارگاه متشکل از کلیه دستگاه‌های متولی تشکیل دادیم تا پس از درمان و ترک آموزش‌های متناسب با علاقه و استعداد افراد به آن‌ها داده و زمینه برای اشتغال آنها فراهم شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا تعدادی از خیران کارآفرین هم پای کار امده‌اند که معتادان متجاهر را پس از آموزش، چه در مراکز اشتغالی که ما در کمپ‌ها ایجاد کرده‌ایم چه در مراکز خودشان تا سه سال به کارگیری و محصولات آن‌ها را خریداری کنند تا این افراد بعد از سه سال توانمند شده و به جامعه برگردند.

داوری با بیان اینکه در حال حاضر 500 معتاد متجاهر پس از ترک، وارد مرحله آموزش و اشتغال شده‌اند، گفت: تعداد 6 هزار ظرفیت اسکان برای معتادان متجاهر کارتن خواب در مشهد ایجاد کرده‌ایم که در حال حاضر این ظرفیت تکمیل است.

فرماندار مشهد در پاسخ به این سوال که آیا مانند سال گذشته از ظرفیت سالن‌های ورزشی برای اسکان افراد کارتن خواب و متجاهر استفاده می‌شود یا خیر، گفت: امسال این کار انجام نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.