معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این کمیته در خصوص مددجویان خود برای شرکت در زیارت اربعین و همچنین مشهد مقدس برنامه‌ریزی کرده است و سالانه ۵۰ هزار نفر برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مشرف می‌شوند.

سالانه ۵۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد از سراسر کشور به مشهد مشرف می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین خراسان، حبیب‌اله آسوده در حاشیه نخستین نشست مشاوران استانداران سراسر کشور در امر تسهیل خدمت به زائران امام رضا (ع) افزود: بیشتر ظرفیت اردوگاه و زائرسرای ارزان قیمت این نهاد در شهر مشهد به برگزاری اردوهای تربیتی، زیارتی و فرهنگی برای دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دارد.

وی ادامه داد: مردم و خیران باید محور زیارت باشند و موضوع مهم زیارت باید با استفاده از ظرفیت مردمی برگزار شود تا همه افراد نیازمندی که زیر پوشش نهاد های حمایتی نیستند با همکاری خیران به زیات مشرف شوند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه دولت عظم جدی پیرامون ایجاد شرایط زیارت مناسب برای مردم دارد، بیان کرد: زیارت یک جریان مردمی است که باید ساختار مردمی بودن خود را پیدا کند.

آسوده تاکید کرد: برای اینکه دهک‌های پایین اقتصادی نیز بتوانند به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شوند، در این جلسه پیشنهاد شد با هماهنگی استانداری‌های سراسر کشور، خیران، نمایندگان ولی فقیه و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هم‌افزایی نهادهای انقلابی در کنار مشارکتهای مردمی، زیارت زائر اولی‌ها و سایر زائران علاقه مند کم درآمد انجام شود.

نخستین نشست مشاوران استانداران سراسر کشور در امر تسهیل خدمت به زائران امام رضا (ع) صبح امروز و با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به عنوان دبیر شورای عالی زیارت کار خود را آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.