رسانه‌های خبری از افزایش ۶ برابری نرخ طلاق در عربستان طی ده سال گذشته خبر دادند.

افزایش ۶ برابری نرخ طلاق در عربستان سعودی

به گزارش قدس آنلاین، داده‌های جدید افزایش قابل توجهی در میزان طلاق در جامعه عربستان را نشان می دهد.

به گزارش عربی ۲۱، داده های اداره کل آمار عربستان نشان می‌دهد که میزان طلاق در این کشور طی ده سال گذشته حدود ۶ برابر افزایش یافته است.

تعداد پرونده‌های طلاق در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۷ هزار مورد رسیده است که میانگین ۱۶۸ مورد طلاق در روز و ۷ مورد طلاق در ساعت است.

همچنین در مقابلِ هر ۱۰ ازدواج، سه طلاق انجام شده یعنی یک سوم ازدواج‌ها در طول سال به طلاق منجر شده است

بر اساس این گزارش، یکی از دلایل افزایش آمار طلاق، تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر جامعه عربستان است.

کارشناسان هشدار دادند که بازنمایی زندگی روزمره افراد مشهور و تفاوت سبک زندگی آنها با مردم عادی، باعث ایجاد اختلاف و تنش در بسیاری از خانواده‌ها شده است.

این کارشناسان اعلام کردند که وخامت اوضاع اقتصادی اخیر به نرخ بالای طلاق کمک کرده است.

عربستان سعودی در جولای ۲۰۲۰ به‌دنبال سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضای نفتی و کاهش درآمدهای دولت، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را به ۱۵ درصد افزایش داد و کسری بودجه دولت عربستان در ماه‌های اخیر همواره صعودی بوده است.

عربستان سعودی برای هفتمین سال متوالی با کسری بودجه روبه‌روست و کارشناسان بر این باورند که ریاض برای جبران این کسری، از ذخایر خود استفاده خواهد کرد.

همچنین نرخ تورم سالانه در این کشور در ماه سپتامبر بیش از سه درصد افزایش یافت که این تورم به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و املاک و مستغلات بوده است.

اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی عربستان از زمان «محمد بن سلمان» وخیم‌تر شده است. افزایش نرخ بیکاری و افزایش کسری بودجه و همچنین رکود اقتصادی در این کشور در حال افزایش است. فعالان سعودی از وخامت شدید و مداوم در عربستان به دلیل سیاست‌های متزلزل دولت سعودی و ارتکاب جنایت‌های مختلف در داخل و خارج عربستان رنج می‌برند.

رژیم آل سعود فرصتهای شغلی شهروندان سعودی را از بین می برد و زندگی آنها را با سختی مواجه کرده است در مقابل، صدها میلیون دلار را در جنگ با یمن و حمایت مالی از گروههای تروریستی در سوریه هزینه می‌کند.این امر منجر به افزایش نرخ بیکاری و وخامت اوضاع اقتصادی در میان سعودی‌ها شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.