محمد السودانی مأمور تشکیل کابینه عراق امروز رسما نخست وزیر این کشور شد.

السودانی رسما پست نخست‌وزیری را تحویل گرفت

به گزارش قدس آنلاین، محمد شیاع السودانی مأمور تشکیل کابینه عراق بعد از ظهر امروز جمعه رسما نخست وزیر این کشور شد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، السودانی امروز رسما نخست وزیری را از مصطفی الکاظمی تحویل گرفت و به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق منصوب شد.

نمایندگان پارلمان عراق شامگاه گذشته در جلسه‌ای به دولت السودانی رأی اعتماد دادند. نمایندگان پارلمان با اکثریت قاطع به وزرای کابینه السودانی و برنامه‌های دولت او رأی اعتماد دادند.

در این جلسه «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، «جنین پلاسخارت» رئیس هیأت سازمان ملل در عراق، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و دیگر مسئولان عالی‌رتبه عراق حضور داشتند.

السودانی پس از گرفتن رأی اعتماد در توئیتی نوشت: «بعد از توکل بر خدا، کابینه پیشنهادی ما، رأی اعتماد پارلمان را کسب کرد».

نخست وزیر عراق هفته گذشته پس از آنکه رئیس جمهور این کشور پس از ماه‌ها تأخیر انتخاب شد، مأمور به تشکیل کابینه جدید عراق شد. انتخابات عراق سال گذشته (۲۰۲۱) برگزار شد.

رئیس‌جمهور عراق امروز ضمن تاکید بر لزوم تقویت وحدت ملی در عراق، خاطرنشان کرد که تشکیل دولت جدید گامی اساسی در جهت عبور از بحران است.

رشید امروز در کاخ السلام بغداد میزبان «خضیر الخزاعی» رئیس دفتر سیاسی حزب حامیان اسلام در عراق بوده و الخزاعی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور عراق و آغاز این مسئولیت را به وی تبریک گفته است.

رشید نیز ضمن قدردانی از الخزاعی و با تاکید بر اینکه «تشکیل دولت جدید گامی اساسی برای غلبه بر بحران‌ها است»، بر لزوم «کسب حمایت برای برآورده‌کردن خواسته‌ها و مطالبات مرم عراق» تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق در ادامه گفت: «وضعیت کنونی مستلزم تقویت وحدت ملی، غلبه بر مشکلات و تلاش برای برقراری ثبات در کشور و حفظ امنیت شهروندان است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.