نخست وزیر اسبق ایتالیا گفت که کشورهای غربی به جای ارسال سلاح به اوکراین، به بازسازی شهرهای ویران شده این کشور بپردازد.

برلوسکنی: غرب به جای ارسال سلاح به بازسازی اوکراین کمک کند

به گزارش قدس آنلاین، «سیلویو برلوسکنی» نخست وزیر اسبق ایتالیا گفت در صورتی که غربی‌ها ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند، این احتمال وجود دارد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به میز مذاکرات بازگردد.

وی که این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین از طریق مذاکرات مطرح می‌کرد، گفت: «شاید، البته فقط در این صورت که اوکراین درک کند که اعتمادش به تسلحیات غرب، امنیت برایش نخواهد آورد و در صورتی که غرب راه حل‌های عاقلانه به اوکراین ارائه دهد و به جای ارسال سلاح به این کشور، میلیاردها دلار برای بازسازی شهرهای ویران شده‌اش کمک کند».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که امروز نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه گفت با توجه به اینکه اوکراین بر اساس دیکته‌های واشنگتن عمل می‌کند هرگونه گفت‌وگو درباره اوکراین باید اول از همه با آمریکا برگزار شود.

وی که با شبکه یک روسیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «آشکارا، واشنگتن رای تعیین کننده‌ای دارد و غیرممکن است که درباره هرچیزی با کی‌یف گفت‌وگو کرد».

پسکوف اضافه کرد: «کی‌یف یک رئیس جمهور دارد، آقای زلنسکی، رئیس جمهور مشروع اوکراینی‌هاست و به صورت تئوری دستیابی به هرگونه توافق با وی امکان پذیر است اما با در نظر گرفتن تجربه‌های ماه مارس، این توافق‌ها هیچ معنایی ندارند چون فوری و بر اساس دیکته‌های خارجی می‌تواند لغو شود».

طی روزهای گذشته تنش‌ها درباره اوکراین تشدید شده و مسکو هشدار داده که کی‌یف قصد دارد با یک بمب کثیف اقدام تحریک‌آمیز انجام دهد و بحران بزرگ ایجاد کند و تقصیر را به گردن روسیه بیندازد.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.