معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تاکید کرد: در تولید مسکن انبوه در قالب طرح‌های مختلف ملی باید به جزییات و برقراری عدالت توجه شود.

معاون عمران شهرهای جدید: عدالت در تولید مسکن مبنا باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیین تکریم و معارفه سرپرست این شرکت با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا، امام جمعه، شهردار، اعضای شورای اسلامی و فرمانده سپاه شهر صدرا، فرمانده کلانتری‌های شهر صدرا در سالن همایش این شرکت برگزار و با قدردانی از عزیزالله روشن سرپرست پیشین، مهدی پوربهی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

به نقل از عمران شهر جدید صدرا، مختار محمدی، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در این مراسم با بیان اینکه در مدل‌های مختلف حکمرانی سه رویکرد حقوقی، اخلاقی و تدبیری وجود دارد و در اصول ۱۰۹، ۱۱۵ و ۱۵۷ قانون اساسی کشور یکی از شرایط مدیریتی داشتن عنصر تدبیر عنوان شده است، گفت: وقتی به جایگاه هیئت مدیره شرکت نگاه می‌کنیم، رویکردی که در انتخاب تصمیم‌های جمعی اتخاذ می‌کنند بسیار مهم است و باید با داشتن تدبیر، دو رکن توجه به جزییات و برقراری عدالت به ویژه در حوزه تولید مسکن را مد نظر قرار دهیم، چراکه بخش عمده‌ای از مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه رزومه سرپرست جدید شرکت عمران شهر جدید صدرا بیانگر مومن بودن ایشان به ارکان نظام است، خطاب به وی گفت: باید افرادی که به عنوان مدیر منصوب می‌شوند علاوه بر همراهی لازم با سیاست و خط مشیء دولت، شایستگی‌های فردی و تخصص و تعهد لازم را داشته باشند و با مدیران استان در هماهنگی باشند تا بتوان خیر و مصحلت عموم جامعه را تامین کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید این نکته را متذکر شد که امروزه مقوله تامین زمین برای پروژه‌های مختلف خیلی مهم است و باید در شفاف‌سازی فرآیند واگذاری‌ها دقت کرد، چراکه این زمین خیلی‌ها را به زمین زده است.

سرپرست سابق و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این مراسم گفت: طی یکسال گذشته کمتر کسی جرأت قبول کردن این مسئولیت سنگین را داشت، من نیز قبول نکردم اما وقتی تکلیف و ابلاغ شد در تمام مدت مسئولیتم لحظه‌ای از کار و تلاش دست نکشیدم.

او مهم‌ترین مشکل پیش روی طرح نهضت ملی مسکن را کمبود زمین عنوان و ضمن بیان اینکه برای تامین زمین خون دل خورده‌ایم و از اراضی متعلق به شرکت عمران صدرا تخصیص داده‌ایم، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده تاکنون اراضی مورد نیاز احداث حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری داده شده است و با تعامل با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در پروژه‌های در دست احداث نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران صدرا، تعداد کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر صدرا را ۲۱۰ هزار و۵۵۰ نفر و تعداد تایید نهایی شدگان را ۷۶هزار نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ نفر به پروژه‌های شهر شیراز منتقل شدند و ۶۷هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی باقی مانده است که برای ۲۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی تامین زمین شده است و باید برای تعداد باقی مانده نیز زمین و مسکن تامین گردد.

روشن گفت: فارس در عقد قرارداد با پیمانکار برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن با ۷۲ درصد عملکرد، رتبه اول در بین شهرهای جدید را دارد و در گزارشی که اخیرا توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور به منظور ارزیابی عملکرد شهرهای جدید منعکس شد، شهر جدید صدرا موفق به کسب رتبه نخست در ۷شاخص از ۹ شاخص مورد ارزیابی شد.

برای رفع کمبودها سرانه فضای سبز و خدمات در صدرا تلاش شود

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، امام جمعه شهر جدید صدرا نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت هموطنان در حمله تروریستی شاهچراغ(ع) و تقدیر از تلاشگران نیروی انتظامی برای تامین فضای آرام و امن، گفت: همه از این حادثه متاثریم و امیدواریم با بصیرت مردم عزیزمان که نشان دادند پای نظام و انقلاب محکم ایستاده‌اند از این گردنه‌ها به سلامت عبور کنیم.

او با بیان اینکه سرپرست و اعضای هیئت مدیره و همکارانشان تلاش بی‌دریغ در خدمت‌رسانی به مردم داشته‌اند، گفت: آنچه مهم است سعی و تلاش برای انجام امور با تمام توان و به شکل احسن است که شرکت عمران صدرا در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.

موسوی همچنین ضمن خیرمقدم به سرپرست جدید شرکت عمران صدرا تاکید کرد: در کنار ساخت مسکن و شهرسازی حتما پیوست‌های فرهنگی، مذهبی و فضای سبز به خوبی مورد توجه قرار گیرد و ما را در پالایش سرانه فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی و فضای سبز نسبت به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری شهر جدید صدرا یاری دهید تا کمبودها مشخص گردد و بتوانیم برای رفع آن‌ها با سایر دستگاه‌های مرتبط تعامل و هم‌افزایی داشته باشیم.

تکمیل واحدهای مسکن مهر در اولویت باشد

دکتر محمدرضا احمدی بلوطکی، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با بیان اینکه کمتر از ۱۰۰هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور باقی مانده و از این تعداد ۴۰۰ واحد در شهر صدرا است خواستار آن شد که تکمیل این واحدها در اولویت باشد.

او با اشاره به مشکلات تامین زمین اظهار کرد: ما موظف به انجام سهم خودمان در راستای تحقق وعده‌های داده شده در حوزه تولید مسکن هستیم و باید همزمان با ساخت مسکن در کنارش ساخت مدرسه، مسجد، جاده و سایر امکانات رفاهی را نیز فراهم کنیم تا مشکلات مسکن مهر تکرار نشود.

احمدی بلوطکی همچنین خطاب به سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا از وی خواستار جلب رضایت همکاران این شرکت شد و گفت: امیدواریم با تلاش همکاران خود در شرکت عمران صدرا در گام دوم تولید مسکن کارنامه درخشانی ارائه دهید.

تمام همت خود را برای تحقق وعده تولید مسکن به کار می‌گیریم

مهدی پوربهی، عضو هیأت مدیره و سرپرست جدید شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از شهید مهندس معصومین به عنوان شهید نخبه در حوزه مهندسی یاد کرد و افزود: از حسن اعتماد وزیر، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید و استاندار فارس تشکر می‌کنم و امیدوارم در مسئولیت سنگین و حساس کنونی بتوانم با همکاران پرتلاش شرکت عمران صدرا به اهداف عالیه وزراتخانه راه و شهرسازی به ویژه در حوزه تولید مسکن و شهرسازی با در نظر گرفتن همه مولفه‌های خدمات شهری به خوبی انجام وظیفه کنیم.

او با بیان اینکه از لحظه لحظه این روزها از ما سوال می‌شود تاکید کرد که باید همت خود را به کارگیریم تا بار سنگینی که بر دوش داریم در حوزه تولید مسکن را به سلامت به مقصد برسانیم و از ارزیابی عملکرد در دنیا و آخرت سربلند بیرون آییم.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا ضمن بیان اینکه قصور و غفلت در مسئولیت قابل بخشش نیست، اظهار کرد: ما به قدر توانمان تلاش میکنیم و به فضل خدا امیدوار هستیم که شرمنده مردم نشویم و بتوانیم کار را به نتیجه خوبی برسانیم.

او بر ضرورت استفاده از منابع بشری به عنوان سرمایه‌های مهم شرکت عمران صدرا تاکید کرد و گفت: تمام اقدامات در حوزه خدمات‌رسانی توسط منابع انسانی شرکت انجام می‌شود که باید انگیزه و رضایت شغلی در آنان ایجاد و همچنین برای افزایش بهره‌وری ارزیابی عملکردها انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.