در پی حمله تروریستی داعش به حرم شاه چراغ، که به شهادت ۱۵ تن از هموطنانمان منجر شد، جمع زیادی از واعظان و مداحان به این اقدام جنایت‌بار واکنش نشان دادند.حنیف طاهری و رضا مشهدی از مداحان اهل بیت نیز در گفت‌وگو با قدس آنلاین واکنش خود را به این جنایت و مسببین آن ابراز کردند.

واکنش مداحان اهل بیت (ع) به حمله تروریستی شاه چراغ

به گزارش قدس آنلاین، در پی حمله تروریستی داعش به حرم شاه چراغ، که به شهادت ۱۵ تن از هموطنانمان منجر شد، جمع زیادی از واعظان و مداحان به این اقدام جنایت‌بار واکنش نشان دادند.حنیف طاهری و رضا مشهدی از مداحان اهل بیت نیز واکنش خود را به این جنایت و مسببین آن ابراز کردند.

حنیف طاهری از مداحان مطرح کشورمان در گفت‌وگو با قدس آنلاین عنوان کرد: هر فرد ایرانی باید این جنایت رو محکوم کند، چون حالا دیگر همه چیز آن بسیار بارز و روشن است. علت بخش مهمی از اتفاقات اخیر، نه فقط حمله تروریستی به شاهچراغ، انفعال و سکوت مردم بوده است. عده‌ای از مردم اعتراض دارند که اتفاقا به حق هم هست، اما عده‌ای دیگر اغتشاش‌گر هستند و شاید به خاطر سکوت و برخورد ما، در شرایط فعلی تمایز بین این دو گروه سخت شده‌است.

وی افزود: باید راه حلی برای اعتراض مسالمت‌آمیز پیدا شود تا دیگر به اغتشاش بدل نشده و به امنیت ما ضربه نزد.

طاهری ادامه داد: جامعه مداحان در اکثر اتفاقات ساکت نبودند و همیشه موضع‌گیری روشنی داشتند. در حمله تروریستی اخیر هم باید موضع‌گیری همه روشن باشد، باید مشخص شود کسانی که در خیابان به اعتقادات دیگران توهین کرده و اغتشاش می‌کنند اکثریت جامعه نیستند. اگر ما از انفعال بیرون بیاییم و خیلی واضح و صریح روشنگری کنیم، معلوم می‌شود که آن‌ها اکثریت نیستند.

وی بیان کرد: فتنه اخیر که از طرف غرب و عربستان برنامه ریزی شده، باید برای خیلی‌ها به خصوص مذهبی‌ها واضح باشد که خود اصل دین را هدف گرفته‌است. درحال حاضر ایران مهد تمدن اسلامی است و این‌ها وقتی ایران را بزنند درواقع اسلام را زدند.

طاهری با اشاره به اعتراضات به حق مردم افزود: اما برای بخشی از مردم که اعتراضات به حقی به دولت دارند، به نظرم خود هیئت‌ها و مداحان باید در صف اول مطالبه‌گری باشند و دولت هم پاسخگو باشد. برای مثال اقای بهادری جهرمی لطف کردند و در هیئت عبدالله‌ بن حسن حضور پیدا کردند و مردم نیز دغدغه‌ها و مسائل خود را در حضور ایشان بیان کردند. باید برای جلوگیری از اغتشاش فضا را به سمت گفتگو محوری ببریم.

رضا مشهدی از دیگر مداحان اهل بیت در واکنش به شهادت هموطنانمان در حرم شاه چراغ در گفت‌وگو با قدس آنلاین ابراز کرد: حمله تروریستی در حرم شاه چراغ بالاخره دست حامیان فتنه‌های اخیر را رو کرد. متاسفانه یک عده از جوانان ما در این فتنه گول خوردند و اعتراضات را به آشوب کشاندند و عده‌ای سواستفاده‌گر نیز از این مسئله سواستفاده کردند تا در امنیت کشور اختلال ایجاد کنند، اما خون شهدا و عزیزانی که مظلومانه شهید شدند، دست دشمنان و پشت صحنه این آشوب‌ها را عیانکرد. دیگر کمتر کسی است که نفهمد دشمنان چطور دارند صحنه را هدایت میکنند. حامیان شعار زن زندگی آزادی در رسانه‌های خارجی و کشورهای مدافع آن‌ها، حامیان داعش‌اند. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد... مردم آگاه شدند که در این هجمه رسانه‌ای راه مطالبه‌گری آشوب و اغتشاشات و سلب امنیت نیست.

وی درباره موضع‌گیری جامعه مداحان نیز گفت: جامعه مداحان تریبون‌داران کشور هستند به خصوص مداحان صاحب‌نام‌ که برد رسانه بالایی دارند. متاسفانه در چند سال اخیر در موضوعات فرهنگی خیلی ضعیف کار کردیم. تریبونی که در هیئت در اختیار مداحان است یک فضای عالیست که می‌توان برای جهاد تبیین از آن استفاده کرد. باید برای مردم روشنگری شود که قطار انقلاب به لطف معصومین و اهل بیت به سوی ظهور حضرت حجت (عج) در حال حرکت است و دشمنان نیز به همین قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند. مداحان و ذاکرین اهل بیت باید با روشنگری نقش خود را در راه احقاق حق خون این شهدا ایفا کنند.

افزون بر این جمعی از مداحان کشور نیز در صفحات شخصی خود در توییتر نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند.

حسین طاهری با انتشار تصویری ، به حضور پرشور مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر شهدای شاه‌چراغ اشاره کرد.

واکنش مداحان اهل بیت به حمله تروریستی شاه چراغ

مهدی سلحشور دیگر مداح کشورمان نیز با انتشار هشتگ شمر زمانه‌ را بشناس و برای آرتین، به حمله تروریستی شاه چراغ واکنش نشان داد.

واکنش مداحان اهل بیت به حمله تروریستی شاه چراغ

مهدی رسولی نیز با انتشار شعری از میلاد عرفان‌پور از اغتشاشگران اعلام انزجار کرد.

واکنش مداحان اهل بیت به حمله تروریستی شاه چراغ

میثم مطیعی نیز با توییت چند بیت شعر در صفحه شخصی خود به این واقعه جنایت‌بار واکنش نشان داد.

واکنش مداحان اهل بیت به حمله تروریستی شاه چراغ

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.