پرونده ثبت شهادت رسول دوست محمدی که ۳۰ شهریور ماه در مشهد به شهادت رسیده بعد از گذشت ۳۷ روز هنوز به بنیاد شهید نرسیده است.

پرونده شهادت شهید دوست محمدی همچنان در راه بنیاد شهید 

به گزارش قدس آنلاین خراسان، سی‌وهفتمین روز از شهادت شهید رسول دوست محمدی که در دفاع از خادم خیمه امام رضا علیه‌السلام در اغتشاشات مشهد به شهادت رسید می‌گذرد و در آستانه چهلم این شهید امنیت وضعیت پرونده شهادتش را بررسی کرده‌ایم.

برادر شهید رسول دوست محمدی در گفت‌وگو با قدس آنلاین خراسان درباره روند تکمیل پروند شهادت این شهید گفت: در رسانه‌ها، مراسمات و روی سنگ قبر، از برادرم به عنوان شهید یاد شده، که به نظر می‌رسد دستورالعملی وجود دارد، اما هنوز درباره ثبت شهادت شهید دوست محمدی مطلبی ابلاغ نشده است.

امید دوست محمدی با بیان اینکه چهلم برادرم ۱۲ آبان ماه است، یادآور شد: برادرم در ۳۰ شهریور به شهادت رسید و با توجه به این مدت زمان به نظر نمی‌رسد روند پیگیری پرونده شهادت به صورت ویژه در دستور کار باشد.

وی در ادامه درباره شناسایی عاملان به شهادت رساندن شهید رسول دوست محمدی اظهار کرد: هنوز عاملان این جنایت دستگیر نشده‌اند و تیم ویژه‌ای از کاراگاهان در حال پیگیری هستند.

برادر شهید امنیت مشهد درباره قول‌هایی که مسئولان بعد از شهادت برادرش به خانواده شهید داده‌اند، گفت: انتظار و توقعی از کسی نداریم چون دیدگاه برادرم یک دیدگاه اعتقادی بود و به آنچه که بین خودش و خدایش بسته بود، رسید و روزی‌رسان خداست، قولی که به ما داده‌اند این است که کنار ما حضور دارند و انصافا هم دوستان هیأتی و تعدادی از مسئولان از جمله بنیاد شهید، سپاه و نماینده معاون زنان رئیس جمهور پیگیر موضوع هستند.

در پیگیری قدس آنلاین خراسان از مسئولان بنیاد شهید درباره روند ثبت پرونده شهادت شهید رسول دوست محمدی، معاون تعاون بنیاد شهید خراسان رضوی، در این باره اظهار کرد: شهید رسول دوست محمدی از طرف نیروی بسیج در محل خدمت خود در زمان شهادت حضور داشته بنابراین مدارک ماموریت شهید باید از سوی سپاه و بسیج به دست بنیاد شهید برسد.

صدیقه خدیوی افزود: طبق آخرین اطلاعات مدارک ماموریت شهید دوست محمدی از طرف سپاه مشهد به سپاه کل تهران ارسال شده و شهادت شهید رسول دوست محمدی مورد تایید سپاه است و به همین دلیل عنوان "شهید" در مراسم تشییع برای وی استفاده شد.

وی در ادامه افزود: هنوز پرونده شهادت شهید دوست محمدی از طرف سپاه مرکز تهران به بنیاد شهید کشور ارسال نشده است و به محض دریافت پرونده شهادت از سوی بنیاد شهید کشور این پرونده طی ۱۰ روز کاری به مشهد ارسال و اقدامات تکمیل ثبت شهادت شهید رسول دوست محمدی در مشهد انجام و نهایی می‌شود.

گزارش از طاهره فجر داودلی

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.