رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: خدماتی که در مشهد مقدس ارائه می‌شود، خدماتی ملی و حتی فراتر از آن است و لذا امیدواریم با اختصاص اعتبارات و پیش‌بینی بندهایی در برنامه هفتم، گام اساسی در جهت حل مشکلات مشهدالرضا (ع) برداشته شود.

خدمات ملی و بین‌المللی مشهدالرضا (ع) اعتبارات ملی می‌طلبد

به گزارش قدس آنلاین خراسان، حسن موحدیان در آغاز پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با محکومیت حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ که به دست داعش و سرسپردگان صهیونیست و آمریکا شکل گرفته بود، اظهارکرد: اتفاقاتی در کشور درحال رخ دادن بوده که به صورت زنجیره‌ای و حساب شده است و به دنبال ناامن جلوه دادن کشور هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تعدادی از جوانان نادانسته و ناخواسته وارد اغتشاشات شده‌اند و شایسته است که خانواده‌های عزیز و نخبگان این جامعه، با آگاهی کافی به اهدافی که صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند، توجه بیشتری داشته باشند و نسبت به روشنگری برای جوانان اقدام نمایند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مستمر و دوره‌ای اعضای شوراهای اجتماعی محلات در جلسات علنی شورای اسلامی شهر، افزود: شورای ششم پیوند و ارتباط عمیقی با مردم داشته و وظیفه ماست که در خدمت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشیم؛ از همین رو به بهانه‌های مختلف جلساتی را بدنه عمومی مردم در محلات برگزار کرده‌ایم.

موحدیان همچنین با گرامیداشت ۷ آبان‌ماه، روز نظارت و بازرسی و همچنین تبریک ۸ آبان‌ماه، روز نوجوانان، تصریح کرد: نوجوانان امروز بخش مهمی از بدنه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی جامعه ما هستند؛ بسیار خرسندیم که چندی پیش دختر نوجوان مشهدی با حجاب کامل موفق به کسب مدال طلا و اهتزاز پرچم مقدس ایران اسلامی در مسابقات بین‌المللی شطرنج شد و اقتدار نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه علیرغم تبلیغات سوء دشمن، نسل نوجوان ما بیدار و آگاه است، گفت: پیشاپیش روز دانش‌آموز را هم گرامی می‌داریم؛ روزی که مکمل روز نوجوان است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پویایی مهمترین امری است که دانش‌آموز مومن و انقلابی باید دنبال کند.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مشهد مقدس، افزود: ضمن قدردانی از این حضور، بدون شک برگزاری جلسات این چنینی موجب تسهیلگری و ریل‌گذاری مناسب‌تر در امورات مختلف مشهدالرضا (ع) می‌شود.

موحدیان تصریح کرد: خدماتی که در مشهد مقدس ارائه می‌شود، خدماتی ملی و حتی فراتر از آن است و لذا امیدواریم با اختصاص اعتبارات و پیش‌بینی بندهایی در برنامه هفتم، گام اساسی در جهت حل مشکلات مشهدالرضا (ع) برداشته شود.

تذکر ۱۷ بندی ۹ عضو شورای اسلامی شهر به شهردار مشهد مقدس

در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، تذکر ۱۷ بندی ۹ عضو شورای شهر به شهردار مشهد قرائت شد.


۹ عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در نامه‌ای خطاب به حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر، در راستای ماده ۶۷ آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مراتب اعتراض خود را نسبت به عملکرد شهردار مشهد مقدس در ۱۷ حوزه مختلف اعلام داشتند.

موارد اعتراضی که به امضای مجید طهوریان‌عسکری، غلامحسین صاحبی، حمید ضمیری، حسین حسامی، حسن کریمدادی، ایمان فرهمندی، مهدی ناصحی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان و همچنین فاطمه سلیمی رسیده، به شرح ذیل است:

۱- عدم اجرای مصوبه شماره ۲۴۲۴۳ مورخ ۱۷/۱۲/۱۴۰۰ و عدم ارسال لایحه در راستای ارتقاء نقش مساجد به عنوان یک عنصر هویت‌بخش علیرغم پیگیری‌های متعدد

۲- عدم اجرای تبصره ۱۰ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری (مصوبه ۲۲۱۸۵) مبنی بر تدوین و ارائه شیوه نامه استفاده از توان و تخصص کارکنان شهرداری مشهد مقدس

۳- عدم اجرای تبصره ۱۱ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر ادغام ساختاری تمامی مدیریت‌های مرتبط با مطالعات و پژوهش شهرداری

۴-عدم اجرای تبصره ۱۷ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر ارائه راهکارهای صرفه جویی و کاهش هزینه‌های جاری و مصرف آب

۵- عدم اجرای تبصره ۲۰ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر تعریف و اجرای پروژه‌های مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل محور

۶- عدم اجرای تبصره ۲۱ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر آزادسازی اعتبارات اوراق مشارکت منتشره تا سقف ۹۰۰۰ میلیارد ریال جهت جبران پیشرفت فیزیکی خط سه قطار شهری مشهد مقدس

۷- عدم اجرای تبصره ۲۲ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری در خصوص تعریف و اجرای ساخت پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی

۸- عدم اجرای تبصره ۲۵ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر تهیه طرح جامع ساماندهی تمامی تابلوهای سطح شهر مشهد مقدس و ارایه گزارش به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

۹- عدم اجرای تبصره ۲۶ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر هزینه حداقل ۵۰ درصد باقیمانده ردیف‌های اعتبارهای عمومی سطح شهر (پروژه‌های عمرانی) در مناطق حاشیه شهر

۱۰- عدم اجرای تبصره ۳۰ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر انجام مطالعه ساخت جمعه بازار خودرو و پارکینگ جمعه بازار شهید شوشتری در سال ۱۴۰۰ با اولویت تملک زمین‌های مناسب

۱۱- عدم اجرای تبصره ۳۶ اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبنی بر جذب صددرصدی کلیه اعتبارات حاشیه شهر تا پایان سال مالی ۱۴۰۰،

۱۲- عدم اجرای تبصره ۴۸ (اصلاحی) مصوبه شماره ۲۲۱۸۵ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مبنی بر تملک و ساخت پارک‌های محله‌ای در محدوده محلات کم برخوردار و هدف بازآفرینی حداقل به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نقد عمومی

۱۳- برخی انتصابات غیرکارشناسی

۱۴- بلاتکلیفی پروژه‌های عمرانی

۱۵- عدم همکاری با شورا در ارایه آمار و اطلاعات صحیح و منطبق بر وظایف محوله

۱۶-عدم اهتمام ویژه در رسیدگی به معضلات حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی

۱۷- عدم اجرای تبصره مصوبه ۱۴۹۸۶ مورخ ۱۴/۸/۱۳۹۸ با موضوع ضوابط و مقررات طراحی و جانمایی پارکینگ مکانیزه

مصوبات

نامگذاری یک میدان و تغییر نام یک خیابان

نامگذاری میدان سوم بلوار الهیه واقع در تقاطع الهیه و صادقیه، به نام شهدای نیروی دریایی


تغییر نام خیابان تقویه واقع در منطقه۱۲ به نام علویه

تصویب نظریه کمیسیون بانوان و خانواده در خصوص پارک‌های بانوان

شهرداری مکلف است آیین نامه طراحی، ساخت، بهره برداری و نگهداری پارک‌های بانوان را ظرف مدت سه ماه از تا یه ابلاغ مصوبه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

اصلاح آیین نامه شوراهای اجتماعی محلات


ماده واحده: آیین نامه شوراهای اجتماعی محلات به شرح پیوست اصلاح شد.

تبصره: از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مصوبات ۵/۹۷/۱۶۳۹۲ ش مورخ۹۷/۰۹/۲۷ و شماره۵/۱۴۰۰/۳۹۹۴ ش مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ نسخ شدند.

بررسی لایحه تعیین فهرست بهاء خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در سال۱۴۰۱

ماده واحده: فهرست بهاء خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد مقدس در سال۱۴۰۱ به شرح پیوست مورد تصویب قرار گرفت.

تصویب ارائه خدمات ویژه سالمندان

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است، ضمن توجه ویژه به مناسب سازی فضای شهری و وسایل حمل و نقل عمومی جهت استفاده سالمندان و تعبیه مکان اختصاصی و استاندارد برای استفاده آنان و نظارت بهبنه بر حسن اجرای استانداردها و ارتقای آن‌ها جهت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و خصوصی به ویژه در کالبد و مبلمان شهری شامل ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، پایانه‌های شهری، بوستان ها، سرویس بهداشتی شهری و … به منظور کاهش خطراتی که سلامتی سالمندان را در معرض مخاطره قرار می‌دهد و نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات به منظور ارتقاء شأن و منزلت سالمندان و دیگر اقدامات حمایتی و مشارکتی حداکثر ظرف مدت۳ماه از زمان لازم الاجرا شده این مصوبه، آیین نامه ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان را تهیه و برای تصویب به شورا ارائه نماید.

تصویب نظریه کمیسیون مشترک در خصوص طراحی و اجرای پروژه‌های زودبازده و اعتماد ساز مرحله۲ در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر

ماده واحده: شهرداری مکلف است، به منظور توسعه خدمات محله محور ورفع محرومیت از محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه شهر و افزایش رفاه عمومی، ظرف مدت حداکثر دوماه از تاریخ لازم اجرا شدن این مصوبه، نسبت به احصاء و تعریف پروژه‌های دارای الویت با اعمال شاخص‌های جمعیت و میزان محرومیت محله در محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه. شهر اقدام و اعتبارات لازم به منظور اجرای آن را در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد لحاظ نماید.

۱.موارد پیشنهادی با اولویت پروژه های نیمه تمام می بایست قابلیت بهره برداری ظرف مدت حداکثر یک سال را داشته باشند.

۲.مطالعات و اسناد پروژه های پیشنهادی حداکثر تا زمان بودجه سال ۱۴۰۲ تهیه و نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام و اعتبارات لازم به منظور مطالعات در اصلاح بودجه امسال پیش بینی گردد.

۳.میانگین اعتبارات پروژه های پیشنهادی هر محله( در مرحله دوم) ۱۵۰ میلیارد ریال است.

۴.شهرداری مشهد مکلف است نسبت به تهیه فهرست پروژه ها و اولویت بندی مطابق نظر مکتوب شوراهای اجتماعی محلات، معتمدین محله، دفاتر تسهیل گری مربوطه، مسجد مورد تایید نماینده امور مساجد تهیه و به منظور تایید نهایی به کمیته نظارتی مربوطه شورای اسلامی شهر ارائه کند.

۵.اجرای کلیه پروژه‌های مصوب باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ به پایان برسد.

۶. ۵۰ درصد اعتبارات پروژه‌های فوق بصورت نقد و ۵۰ درصد از محل واگذاری دارایی های مالی است.

۷.شهرداری مشهد مکلف است نسبت به تعریف پروژه‌ در محلات تلگرد، ارمغان، رسالت ۱۰، چهاربرجی، فردوسی و کلاته برفی علاوه بر محلات هدف بازآفرینی شهری مصوب اقدام
کنند.

۷.شهرداری مشهد مکلف است نسبت به اطلاع رسانی مناسب به منظور جلب مشارکت شهروندان در تعریف پروژه های پیشنهادی اقدام کنند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.