۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 823809

به مناسبت فرا رسیدن هفته نوجوان نشست خبری «نوجوانِ ناآرام» با حضور اساتید و کارشناسان مرتبط با این حوزه در موسسه تبیان برگزار شد.در این نشست که با هدف شناخت نوجوان امروز و ایجاد یا اصلاح نگاه نسبت نوجوانی که امروزه زیست می‌کند شکل گرفته است تا راهکاری برای برقراری رابطه صحیح با نوجوانان در خانواده‌ها و جامعه شکل بگیرد.

چرا نوجوانان امروز نا آرام هستند؟

به گزارش قدس آنلاین قشری که آن طور که باید و شاید به آن‌ها توجه نشده و شناخت درستی هم در مورد آنها وجود دارد، نوجوانان هستند که به گفته برخی از کارشناسان در کشور ما دیده نمی‌شوند. نوجوان که رنج سنی ۱۱ تا۱۸ سال را شامل می‌شوند، به سن قانونی نرسیده اند، بنابراین با اجتماع سر و کاری زیادی ندارد.

در مورد این قشر از افراد برخلاف سایر اقشار جامعه، کتاب‌های زیادی هم وجود ندارد که بتوان به واسطه آن به نحوه برخورد با آنها و دغدغه هایشان پی برد. شاید بتوان گفت یکی از دلایل اعتراضات و اغتشاشات اخیری که در کشورمان اتفاق افتاد هم این موضوع بی تاثیر نبود، لذا اکنون که در هفته نوجوان هم قرار داریم، نشست خبری به نام «نوجوانِ ناآرام» با حضور اساتید و کارشناسان مرتبط با این حوزه در موسسه تبیان برگزار شد.

در این نشست که با هدف شناخت نوجوان برگزار شد تا راهکاری برای برقراری رابطه صحیح با نوجوانان در خانواده‌ها و جامعه شکل بگیرد؛ دکتر «سعید مدرسی» دانش آموخته دکتری علوم تربیتی، مدیر موسسه باران، دکتر «میر سبحان سادات» دانش آموخته روانشناسی پژوهشگر حوزه نوجوان و خانواده، دکتر «ایمان عرفان منش» جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و دکتر «حسین حق پناه» معاون کودک و نوجوان موسسه تبیان حضور داشتند.

چرا نوجوانان امروز نا آرام هستند؟
دکتر «میرسبحان سادات» دانش آموخته روانشناسی، پژوهشگر حوزه نوجوان و خانواده

دکتر «میرسبحان سادات» دانش آموخته روانشناسی، پژوهشگر حوزه نوجوان و خانواده گفت: «در چند سال اخیر به دلیل بروز و ظهور رفتارهایی که بعضا از نوجوانان دیده و شنیده شد، حوزه نوجوان برای جامعه و مسئولان پررنگ‌تر شد. اما شناخت جامع و کاملی در مورد نوجوانان وجود ندارد و کتاب‌ها یا حتی کارشناسان خاص نوجوانان خیلی محدود هستند. این ناکافی بودن شناخت نسبت به نوجوانان باعث می‌شود که در بزنگاه‌ها و هنگام دیدن رفتار عجیب و غریب از بچه‌ها می‌گوییم، چرا نوجوانان امروز این مدلی هستند.

پژوهشگر حوزه نوجوان و خانواده ادامه داد: « در اتفاقات اخیر و تحلیل‌ها برچسب‌های عجیب و غریبی به نوجوانان زده شد. اما بهتر است که در مقوله تربیتی نوجوانان‌ها نگاه سیستمی داشته باشیم، نه نقطه ای. در حقیقت در چند سال اخیر برچسب هایی به نام «دهه هشتادی» یا «گودزیلا» در جامعه تولید شدند که آسیب مخربی داشته است. چنین خانواده به دلیل شناخت نادرست در مورد بچه هایشان روی آن ها برچسب های نادرستی زدند که بدون اینکه اطلاع داشته باشند برایشان نقش های نامعقولی را محول کردند و دلیل نا آرام بودن نوجوان ها همین شناخت نادرست است.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.