چطور می‌شود عده‌ای هفتم آبان را به نام کورش گرامی بدارند اما با وجود منشور حقوق بشر کورش، این افراد به تمامیت ارضی اعتقادی نداشته باشند و بر طبل تجزیه‌طلبی بکوبند!؟ این تناقض به قدری در رفتار و شعارهای اغتشاشگران آشکار است که جایی برای چون و چرا نمی‌گذارد.

تناقض آشکار میان شعارها و باورهای اغتشاشگران; از منشور کورش تا حمایت از تجزیه‌طلبی!

به گزارش قدس آنلاین، وطن، پهنه‌ای وسیع به گستره همه باورها و اعتقادات هست. جایی فراتر از مرز جغرافیایی. چرا که با مرزهای روح و جان ما عجین شده است.

باورها، سنت‌ها و آیین‌های دینی و ملی در ایران اسلامی به موازات یکدیگر، بر افکار مردم احاطه دارد و غالباً با علاقه و اعتقاد شخصی، این باورها را پذیرفته‌اند.

اما طی چند سال اخیر، در فضای مجازی القا نگرشی مبنی بر جدایی باورهای دینی و ملی، رایج شده و طیفی از افراد را نیز با خود همراه کرده است. افرادی که بدون مطالعه و پیشینه تاریخی مستند به تحلیل وقایع می پردازند و با عنوان باستان‌گرایی، به مقابله با اعتقادات دینی و انقلابی می‌پردازند!

حال آنکه ریشه باورهای بومی و اعتقادی ایرانیان باستان و پیش از ورود اسلام، مغایرتی با باورها و آموزه‌های اسلامی ندارد به ویژه در زمینه حجاب و عفاف که طی هفته‌های اخیر، محفلی برای آشوب‌های خیابانی شد و بهانه‌ای برای جولان دادن بهدست معاندین داد، ایران قبل و بعد از اسلام تفاوت خاصی در نوع پوشش ندارد و اسناد تاریخی نمایانگر این است که بانوان ایرانی در همه اعصار عفیف و با پوششی با وقار و اصیل بوده‌اند.

متناظر با همین نگرش نادرست و در تقابل قرار دادن باستان‌گرایی و باورهای دینی، این افراد هفتم آبان را به عنوان یادروز کورش در فضای مجازی مطرح کردند.

اما این روز برای بزرگداشت کورش مطرح نشد، بلکه هفتم آبان همچون عَلَمی توسط مخالفان نظام و به ظاهر معترضان! بلند شد تا هر ساله روز هفتم آبان به پاسارگاد رفته و اطراف مقبره کورش به شعارهای هنجارشکن و ایجاد هیاهو بپردازند!

مقبره‌ای که نسبت آن به محل دفن کورش، جای سئوال و تردید است و گفته می‌شود این یادمان، مقبره مادر سلیمان است نه کورش!

تا جایی که هر سال نیروهای انتظامی برای کنترل اوضاع و پیشگیری از آشوب در اطراف این مقبره، مستقر شدند.

امسال که آشوب‌های خیابانی با سناریوی پیش ساخته آغاز شد و حجاب را نشانه رفت، و طی روزهای اخیر نیز با حادثه تلخ و دلخراش حرم شاهچراغ مواجه شدیم، عده‌ای از هنجارشکنان، باز هم از کورش و هفتم آبان دست نکشیده و معترضانه می‌گویند چرا روز هفتم آبان تشییع شهدای حرم شاهچراغ برگزار شده و این روز را تعطیل اعلام کردند!؟

پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که شما اگر به کورش هخامنشی باور دارید، حداقل منشور حقوق بشر او را مطالعه کنید و با استناد به آن، به امنیت ملی و تمامیت ارضی پایبند باشید.

این تناقض به قدری در رفتار و شعارهای اغتشاشگران، آشکار است که جای چون و چرا نمی‌گذارد.

چطور می‌شود عده‌ای هفتم آبان را به نام کورش گرامی بدارند اما به تمامیت ارضی اعتقادی نداشته باشند و بر طبل تجزیه‌طلبی بکوبند!؟

تشییع شهدای حرم شاهچراغ نیز در هر روز دیگری برگزار میشد، تعطیلی و عزای عمومی به دنبال داشت و هر انسان سلیم النفسی، حتی اگر به انقلاب و نظام باور نداشته باشد، این موضوع را درک می‌کند.

پس به فرموده مولایمان حسین(ع): اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید.

اگر باور انقلابی ندارید، حداقل انسانیت و وجدان را قاضی کنید و جنایات پشت سر گذاشته را ببینید، با یک تحلیل منطقی مشخص می‌شود که هیچ ایرانی‌، از تجزیه کشور سودی نمی‌برد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.