۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 824066

نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور دقایقی پیش در صدرهیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

نخست وزیر ارمنستان وارد تهران شد

به گزارش قدس آنلاین، قرار است مراسم استقبال رسمی از نخست وزیر ارمنستان تا ساعتی دیگر در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود.

پاشینیان برای مذاکرات دوجانبه به تهران سفر کرده که مهمترین برنامه‌های نخست وزیر ارمنستان و هیأت همراه در ایران مذاکره خصوصی با آیت‌الله رئیسی، مذاکره مشترک وزیران دو کشور، امضای سند تفاهم و برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با برخی مقامات کشورمان است.

پیش از این آیت الله رئیسی و پاشینیان ۳۱ شهریورماه و در هتل محل اقامت رئیس جمهور کشورمان در حاشیه در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند.

رئیس جمهور در طی فعالیت ۱۴ ماهه خود تا کنون میزبان ۶ همتای ترکمنستانی، قزاقستانی، روسی، تاجیکی، ونزوئلایی و ترکیه‌ای و امیر قطر در تهران بوده که تا به امروز به ۴۴ یادداشت‌تفاهم در زمینه‌های اقتصادی- تجاری، سیاسی، فرهنگی، گردشگری، نفتی و پتروشیمی منجر شده است.

همچنین نخستین سفر خارجی مقامات ارشد در دوران آیت الله رئیسی به امیر قطر اختصاص داشت که رئیس جمهور در ۲۲ اردیبهشت امسال میزبان «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر بود.

در میزبانی رئیس جمهور از همتایان خود در سفر به تهران تاکنون، ۱۷ سند همکاری با دوشنبه، سند همکاری ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا، امضای ۹ سند بین تهران و عشق آباد، امضای ۹ سند بین ایران و قزاقستان و امضای ۸ سند بین ایران و ترکیه در اجلاس تهران انجام پذیرفت که امضا تفاهمنامه با تاجیکستان در صدر بیشتر قراردادهای همکاری قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.