آرتین، کودک شیرازی است که در حمله تروریستی حرم شاهچراغ، پدر، مادر و برادرش را از دست داده و خود نیز مجروح شده است؛ پرستار آرتین روایتی تلخ را با ما در میان گذاشت.

حرف‌های دلخراش آرتین در ساعات پس از حادثه +عکس

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اکبری پرستار آرتین به بیان جزئیات درمان "آرتین سرایداران" پس از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) و انتقال وی به بیمارستان پرداخت و گفت: شب حادثه تلخ حرم، آرتین را در بخش اتفاقات بیمارستان نمازی دیدم؛ پیش او رفتم تا از پای چپ او رگ‌گیری کنم اما دیدم این کودک بسیار ساکت است و برخلاف سایر کودکان که از سوزن یا آمپول می‌ترسند، عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهد و حتی گریه هم نمی‌کند. انگار هنوز در شوک بود.

آرتین: اشک‌هایم را چگونه پاک کنم؟

پرستار آرتین افزود: از آرتین پرسیدم پدرت کجاست؟ آرتین جواب داد پدرم سوراخ سوراخ شده است؛ پرسیدم مادر کجاست، (آرتین) گفت: سرش ترکیده است و زمانی که از برادرش پرسیدم، گفت: برادرم مرد.

وی اضافه کرد: همان شب آرتین را به اتاق عمل بردند و پس از مرخص شدن او از بیمارستان به دلیل اینکه نیاز بود پانسمان دستش روزانه عوض شود، تصمیم گرفتیم که به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهیم.
پرستار آرتین اضافه کرد: شب اول که برای عوض کردن پانسمان دست چپ آرتین به منزل آنها رفتم به دلیل تب شدیدی که داشت نیاز بود در دست راستش هم سُرم وصل کنیم؛ زمانی که سُرم را به دستش وصل کردم، اشک‌ در چشمانش سرازیر شد و گفت« عمو حالا اشک صورتم را با کدام دست پاک کنم؟ مامانم هم که خونه نیست تا اشک‌هایم را پاک کند. یک دستم تیر خورده، در سرم هم یک تیر دیگر!»
اکبری گفت: من از صحبت‌های آرتین بسیار متأثر شدم، یک لحظه فرو ریختم و قلبم شکست. این کودک هنوز هم ارتباطاتی با ما می‌گیرد و صحبت‌هایی می‌کند که قلب‌مان را به درد می‌آورد. جواب مظلومیت و آه این بچه و تنهاییش را چه کسانی باید بدهند؟

آرتین: اشک‌هایم را چگونه پاک کنم؟

چه چیزی دوست داری برایت بیاورم
وی افزود: آرتین در حال حاضر وابستگی بسیاری به خواهرش پیدا کرده و با ما نیز ارتباط‌ بسیاری می‌گیرد؛ دیروز که برای تعویض پانسمان پیش او رفتم از او پرسیدم فردا که همدیگر را می‌بینیم چه چیزی دوست داری برایت بیاورم؟ آرتین جواب داد یک ماشین بزرگ پلیس. حالا می‌خواهم امروز که به دیدارش می‌روم یک ماشین پلیس به عنوان هدیه برایش ببرم.
وی اظهار داشت: روز دوشنبه با هماهنگی معاون پرستاری استان و دانشگاه، او را نزد پزشکان متخصص پیوند دست بردیم‌ و پس از تعویض پانسمان دستش، با او خداحافظی کردیم.

وضعیت دست آرتین
اکبری در رابطه با وضعیت دست آرتین گفت: دست چپ آرتین مورد اصابت سه گلوله قرار گرفته است و یک عمل جراحی موفق بر روی دست او انجام شده است. در حال حاضر وضعیت دستش خوب است اما قرار است دو هفته دیگر عمل دیگری بر روی دست او صورت بگیرد.
وی ادامه داد: از روزی که این اتفاق برای آرتین افتاد مجموعه پرستاری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام قد کنار آرتین بودند، هستند و خواهند بود. مجموعه پرستاری به صورت داوطلبانه و از روی عشق و علاقه کارهای مربوط به پانسمان دست آرتین را انجام می‌دهند. حتی بسیاری از مردم که آرتین را در درمانگاه می‌بینند نزد او می‌آیند و با او ابراز همدردی می‌کنند.
پرستار آرتین گفت: من هم قرار بود در همان شب حادثه به همراه خانواده‌ام به حرم شاهچراغ (ع) بروم اما کاری برایم پیش آمد و ما نتوانستیم به حرم برویم. با این حال زمانی که شنیدم این حادثه اتفاق افتاده است خود را به بیمارستان رساندم تا بتوانم به حادثه‌دیدگان کمک کنم.

غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح کرد. آرتین سرایداران در این حمله پدر، مادر و برادرش را از دست داد.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.