رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به حذف آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در پیکارهای امیدهای جهانی در اسپاینا گفت: به کاوه و درستکار گفتم این کشتی‌گیر را به اسپانیا نبرید. گویا این‌ها یادشان رفته که من هم کشتی بلدم. بعد از این بیشتر به کشتی آزاد ورود می‌کنم.

دبیر: کاوه و درستکار فراموش کرده‌اند من هم کشتی بلدم

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تجلیل از تیم‌های ملی کشتی امروز (چهارشنبه) با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، حسن یزدانی ستاره کشتی آزاد، کامران قاسم‌پور، رحمان عموزاد، رضا اطری، یونس امامی، محمدهادی ساروی، امین میرزازاده و تمام اعضای تیم ملی اعزامی به جام جهانی، کشتی‌گیران امید آزاد و فرنگی برگزار شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم ضمن انتقاد از حامی مالی قبلی فدراسیون اظهار داشت: حامی مالی قبلی، رفاقت یک طرفه با فدراسیون داشت و بالا و پایین کشتی را مفت به او داده بودند ولی اسپانسر جدید به کشتی خدمت کرده است. حامی مالی فدراسیون از روزی که ما هیچ چیز نداشتیم پای کار ما بود نه امروز که مدام مدال می‌گیریم.

وی افزود: کشتی فراتر از ورزش ایران و جزیی از فرهنگ ایران است. آمادگی ورود به حوزه‌های اقتصادی و سیاسی را داریم چون کشتی می‌تواند اثرگذار باشد.

دبیر در خصوص اظهارنظر سیاسی برخی کشتی‌گیران گفت: باید از هرکسی کاری که بلد است را بخواهیم. مثلا رحمان کارش کشتی است و من نمی‌توانم از او تحلیل بخواهم. امروز همه در همه چیز ورود می‌کنند و همه کارشناس فوتبال، فرهنگ و سیاست هستند. همین چند روز پیش یک جراح به من گفت بیشتر از تو کشتی را می‌فهمم. به او گفتم به خدا که دروغ می‌گویی.

وی افزود: چرا برخی بچه‌های ما می‌خواهند در حوزه دیگری به جز کشتی اظهار نظر کنند. این اشکال شرعی دارد. من به بچه‌ها تاکید کرده‌ام تا روزی که کشتی می‌گیرید، فقط به کشتی فکر کنید. زندگیتان باید کشتی باشد و اجازه ندهید شما را به حاشیه ببرند. تا روزی که سرتان پایین است و کشتی می‌گیرید، مدال می‌آورید. روزی که سرتان را بالا بگیرید و بگویید بله از مدال دور می‌شوید.

دبیر با تاکید بر این‌که خودش هم به مسائل سیاسی ورود نمی‌کند، ادامه داد: بعد از این همه سال حضور در شورای شهر، جرات نمی‌کنم تحلیل سیاسی بدهم. شما امروز نمایندگان شایسته کشور برای افتخارآفرینی در جهانی و آسیایی هستید و پیروزی شما تشویق مردم و شادی آن‌ها را به دنبال دارد. این در حالی است که نه تشویق مردم مرا خوشحال می‌کند و نه فحش‌شان مرا ناراحت. کشتی برای یک قشر سیاسی خاص نیست برای آحاد مردم است. پس مدیریت کنید. گوشی و اینستاگرام شیطان است. رحمان عموزاد که در ۲۰ سالگی قهرمان جهان شد برای این بود که در فضای مجازی اکانتی ندارد. او حالا هم ازدواج کرده است.

علیرضا دبیر با انتقاد از محسن کاوه و پژمان درستکار (در خصوص ماجرای سجاد غلامی در مسابقات امیدهای جهان) گفت: به کاوه و درستکار گفتم این کشتی‌گیر ۸۶ کیلوگرم را به اسپانیا نبرید. گویا این‌ها یادشان رفته که من هم کشتی بلدم. بعد از این بیشتر به کشتی آزاد ورود می‌کنم.

رئیس فدراسیون کشتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از رفت ‌و آمد برخی کشتی‌گیران با افراد ناشایست افزود: کشتی‌گیر نباید با هر ننه قمری بگردد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.