یافته‌های تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که دو سوم از مردم این کشور در میانه بحران هزینه‌های زندگی نگران هزینه‌های کریسمس و سال نو میلادی هستند. 

سایه سنگین گرانی بر کریسمس انگلیسی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، داده‌های آماری موسسه "راهبردهای ردفیلد و ویلتون" (Redfield & Wilton Strategies) حاکیست که ۶۵ درصد از مردم انگلیس، نگران وضعیت مالی خود در ایام کریسمس هستند و با وجود اینکه هنوز دو ماه به پایان سال مانده اما کاهش قدرت خرید و تورم بی‌سابقه، ذهن مردم را بشدت درگیر کرده است.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، ۲۸ درصد مردم از اینکه نمی‌توانند کریسمس را به شکل هرسال برگزار کنند بشدت نگرانند. بالغ بر ۳۷ درصد هم از اینکه قادر نیستند مانند گذشته برای خرید هدایای کریسمس هزینه کنند ابراز نگرانی کرده‌اند. این درحالیست که فقط ۴ درصد مردم گفته‌اند که نسبت به وضع موجود نگران نیستند.

نشریه دیلی‌میل پیرامون همین موضوع گزارش داد که به رغم کمک هزینه‌های دولتی، خانواده‌های انگلیسی با افزایش افسارگسیخته هزینه انرژی و تورم ۱۰ درصدی مواجه هستند. قیمت مواد غذایی در ۱۲ ماه گذشته به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده و قیمت نان، غلات، گوشت و لبنیات به سرعت در حال افزایش است.

این درحالیست که با جهش نرخ بهره‌بین بانکی از ابتدای سال جاری، اقساط ماهانه وام مسکن میلیون‌ها خانوار انگلیسی افزایش قابل توجهی داشته است. بانک مرکزی انگلیس ماه گذشته نرخ بهره را از ۱.۷۵ به ۲.۲۵ درصد افزایش داد. پیش‌بینی می‌شود که در جلسه فردا نرخ بهره به ۳ درصد افزایش یابد که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه خواهد بود.

دولت انگلیس قصد دارد تا با افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌های عمومی آشفتگی مالی کشور را مدیریت کند. طبق نظرسنجی موسسه "راهبردهای ردفیلد و ویلتون" بیشتر مردم انگلیس تمایل دارند که دولت به جای افزایش مالیات‌ها، هزینه‌های عمومی را کاهش دهد. گفته می‌شود که دولت برای تراز متمم بودجه با ۵۰ میلیارد پوند کسری مواجه است.

این درحالیست که کاهش هزینه‌های عمومی فشار قابل توجهی را روی اقشار کم درآمد وارد خواهد کرد و داده‌های آماری نشان می‌دهد که از نظر ۶۲ درصد مردم، نخست وزیری که بیش از ۷۰۰ میلیون پوند سرمایه در اختیار دارد قادر به درک مشکلات اقتصادی مردم نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.