نخست‌وزیر عراق در دیدار با سفرای برخی کشورهای منطقه تاکید کرد که دولت بغداد به دنبال ایجاد بهترین روابط با کشورهای همسایه دوست و برادر است.

نخست وزیر جدید عراق: به دنبال ایجاد بهترین روابط با همسایگان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، «محمد السودانی» نخست‌وزیر عراق روز پنجشنبه در دیدار با سفرای برخی کشورهای منطقه بر هدف بغداد برای ایجاد بهترین روابط با کشورهای همسایه دوست و برادر تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق، دفتر السودانی بیانیه‌ای در این باره منتشر و اعلام کرد: نخست‌وزیر عراق به طور جداگانه با سفرای برخی کشورهای منطقه از جماه «طارق الفرج» سفیر کویت، «ولید محمد اسماعیل» سفیر مصر و «علیرضا گونای» سفیر ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه، نخست‌وزیر عراق ضمن اشاره به اینکه رویکرد دولت به روابط خارجی عمدتاً مبتنی بر اصل مشارکت، همکاری و احترام متقابل است، به سفرای کشورهای همسایه در بغداد تاکید کرد که کشورش تمایل دارد تا بهترین روابط دوجانبه را با کشورهای همسایه، برادر و دوست ایجاد کند.

السودانی همچنین تمایل عراق را برای توسعه ارتباطات در چارچوب توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم دوجانبه که منافع مردم عراق و منافع ملی کشورهای دوست را تامین می‌کند، ابراز کرد.

او آمادگی بغداد را برای تقویت تبادلات با کشورهای همسایه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی، عرصه‌های مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و همچنین افزایش توانایی‌ها در مقابله با چالش‌ها و بحران‌های جهانی اعلام کرد.

پیشتر نیز السودانی در یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرده بود که بغداد به میزبانی گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی ادامه دهد. نخست‌وزیر عراق در این باره تاکید کرد که دولت او نشانه‌هایی دریافت کرده است که همچنان می‌تواند به تسهیل گفت‌وگوهای ریاض و تهران بپردازد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.