یک خبرگزاری انگلیسی نوشت، در گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است بازرسانی را به ایران می فرستد.

رویترز: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می‌روند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری «رویترز» روز پنجشنبه نوشت، جمهوری اسلامی ایران با سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافقت کرده است.

این خبرگزاری به نقل از گزارش محرمانه آژانس که در آستانه برگزاری نشست این نهاد تهیه شده نوشت: «آژانس به ایران تأکید کرد که انتظار دارد در این بازدید، توضیحات فنی معتبری درباره این مسئله دریافت کند، از جمله دسترسی به موقعیت‌های مکانی و مواد مورد نظر و همچنین انجام نمونه‌برداری در صورت نیاز».

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در ادامه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی با اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی، مدعی شد که به نتایج ملموسی با تهران نرسیده است.

گروسی در گفتگوی کوتاهی با رویترز در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی در مصر، ادعا کرد که هیأت ایرانی در نشست اخیری که با او در وین داشت، هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشتند.

گروسی پیش از این نیز با تکرار ادعای به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین، مدعی شد به دلیل محدودیت دسترسی بازرسان خود به تأسیسات هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر، اطلاعات مهمی را در اختیار ندارند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این‌باره اعلام کرد، تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خردادماه سال جاری قطعنامه‌ای به تصویب رساند که تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی در خصوص یافت شدن «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده» در «چندین مکان اعلام‌نشده در ایران» متهم می‌کند. آژانس ادعا کرده که ایران بر خلاف تعهداتش در «توافقنامه پادمان‌های ان‌پی‌تی» مواد هسته‌ای خودش را اعلام نکرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.