پیکر پاک آزاده و جانباز شهید «محمدرضا بهپورنیا» در مشهد تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر جانباز و آزاده شهید در مشهد تشییع شد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، پیکر این جانباز سرافراز ۷۰ درصد صبح شنبه با حضور خانواده و همرزمانش از مهدیه خیابان امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد و پس از اقامه نماز در این مکان مقدس، در آرامستان خواجه اباصلت مشهد به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام مهدی حسن زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی پیامی شهادت این جانباز ۷۰ درصد را تبریک و تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند منان مسالت کرد.

جواد غلامپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه مراسم تشییع این اسوه صبر و استقامت اظهار کرد: آزاده سرافزار شهید بهپورنیا در دوران اسارت و حضور در زندانهای رژیم بعث به واسطه ضربات و آسیبهای بدنی دچار عارضه مغزی شده و نیمی از بدنش فلج بود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شهید بهپورنیا که در این سالها از عارضه فلج رنج می برد دیروز صبح بر اثر ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نائل آمد.

بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شهید «محمدرضا بهپورنیا» فرزند محمد علی در دوم مهر ۱۳۴۵ در مشهد چشم به جهان گشود و در چهارم خرداد ۱۳۶۷ به اسارت درآمد و در هشتم شهریور ۱۳۶۹ پس از ۲۷ ماه از بند اسارت آزاد شد اما به دلیل آسیبهای بدنی در دوران اسارت، دچار ضایعه مغزی و فلج شد.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.