شهردار مشهد گفت: در مشهد ۶ هزار و ۲۰۰ پاکبان فعالیت می کنند و روزانه بیش از دو هزار تن زباله جمع آوری می شود.

فعالیت بیش از ۶ هزار پاکبان در مشهد مقدس

به گزارش قدس خراسان آنلاین، عبدالله ارجائی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه طرح زائران حرم رضوی در مجتمع آمورشی- فرهنگی امامت اظهار کرد: در مشهد ۶ هزار و ۲۰۰ پاکبان فعالیت می‌کنند و روزانه بیش از دو هزار تن زباله جمع آوری می شود و در برخی مناطق شهر مشهد در شبانه روز حدود سه بار رفت و روب صورت می گیرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه این شهر تعطیلی ندارد گفت: مشهد حرم شهر است و هر کسی در این شهر خدمت می کند، خادم است.

وی افزود: برخی شهرها به واسطه موقعیت جغرافیایی، برخی به دلیل واقع شدن در جوار صنایع و برخی نیز به واسطه سیاست دولتها تشکیل شده اند اما شهر مشهد یک باغ خصوصی بود که در کمتر از هزار و ۳۰۰ سال تبدیل به ابرشهر جهانی شد.

ارجائی خاطرنشان کرد: مشهد امروز با سه و نیم میلیون نفر جمعیت سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است، شهری زنده است که تعطیلی ندارد، شهرداری مشهد دستگاه ۲۴ ساعته است که در همه ایام شبانه روز خدمت می کند.

شهردار مشهد اضافه کرد: پاکبانان نیز از نیروهای خدوم شهرداری هستند که اداره و نظافت شهر بدون حضور این قشر زحمتکش ممکن نیست.

وی با بیان اینکه پاکبانان و آتش نشانان در مشهد جزو زحمتکش ترین و محبوب ترین اقشار هستند، از پاکبانان اقصی نقاط کشور خواست، پاکبان و خادم افتخاری امام هشتم (ع) شوند.

گفتنی است؛ طرح زائران حرم رضوی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ویژه پاکبانان سراسر کشور از امشب ۲۲ آبان ماه به مدت سه روز در مشهد آغاز شد، در این طرح ۳۰۰ پاکبان از سراسر کشور برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مشرف شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.