در حالی که گروه‌های فلسطینی از عملیات سلفیت استقبال و آن را واکنش طبیعی فلسطینیان به جنایات صهیونیست اعلام کردند، صهیونیست‌ها از دریافت ضربات متوالی دچار سردرگمی‌ شده‌اند.

سردرگمی مسئولان صهیونیست از عملیات مقاومت؛ باید در تدابیر امنیتی تجدید نظر کرد

به گزارش قدس آنلاین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نهادهای امنیتی بعد از حملات صورت گرفته در حال بررسی تغییر سیاست‌های خود در تعامل با گروه‌های فلسطینی در غزه است، به زعم این مسئول صهیونیست که این شبکه عبری زبان نامی از او نبرد، گروه‌های همچون حماس مسئول اصلی حمایت مالی از عملیاتی است که در کرانه باختری به انجام می‌رسند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه این گزارش تاکید کرد ،فرمانده ارتش اسرائیل بعد از عملیات سلفیت که منجر به (هلاکت) سه مهاجر صهیونیست اسکان داده شده بر روی املاک فلسطینیان و زخمی‌ شدن 3 نفر دیگر از آنها شد، به شدت دچار سرخوردگی شده‌اند.

به گفته این رسانه عبری زبان، مجری این عملیات محمد مراد سامی صوف است، که فقط 18 سال سن داشت و این عملیات بار دیگر این هشدار را به تل‌آویو می‌دهد که امکان متوقف کردن فلسطینی که عزم خود را برای انجام عملیات ضد اسرائیلی جزم کرده بسیار دشوار است.

این مسئول امنیتی عالی‌رتبه اسرائیلی در ادامه اعتراف کرد، عملیات در مکانی انجام گرفت که در آن شاهد حضور و استقرار تعداد زیادی نیروهای امنیت نظامی و غیر نظامی هستیم.

او در رابطه با حجم شکست امنیتی شکل گرفته برای اسرائیل در این عملیات گفت: شاید پیش بینی کردن و مشخص کردن عامل انجام عملیات امری دشوار باشد، اما حضور یک فرد که با چاقو برای 20 دقیقه به این سو و آن سو رفته و به همه (نیروهای امنیتی و شهرک نشینان) حمله می‌کند، بدون هیچ واکنشی امری غیر قابل قبول می‌نماید.

او افزود: مجری عملیات و اعضای خانواده‌اش از هواداران فتح هستند، اما از دیدگاه نهادهای اطلاعاتی اسرائیل این امر ضرورتا به معنای سازماندهی این اقدام توسط فتح نیست، بلکه این اقدام هم جزو عملیات انفرادی است که موج تحریک کنندگی آن از طریق شبکه‌های مجازی طی سال 2022 به نقطه او خود رسیده است.

در این میان گروه‌های مختلف فلسطینی از عملیات کرانه باختری که منجر به هلاکت سه مهاجر صهیونیست شد استقبال کرده و آن را واکنشی طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین ضمن ستایش از این عملیات، آن را پیامی از سوی ملت فلسطین دانست که تاکید دارد، ملت فلسطین به مقاومت تا از بین رفتن اشغالگران ادامه خواهد داد.

طارق عزالدین سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این رابطه تاکید کرد: مقاومت همچنان پویا بوده و این عملیات قهرمانانه بیانگر اراده ملت قهرمان فلسطینی برای عمل به وظیفه خود در مقاومت اشغالگری است که می‌تواند پاسخی به مواضع و تهدیدهای رهبران راستگرای صهیونیست بعد از پیروزی در انتخابات ادعایی شان محسوب شود.

سخنان عزالدین به شکل ویژه‌ای در شماری از رسانه‌های عبری زبان هم بازتاب پیدا کرده است.

مادر این شهید هم ساعاتی پیش در گفتگو با رسانه‌های فلسطینی اعلام کرد، او قرار بود ماه آینده در تدارک ساخت خانه‌ای باشد تا بعد از آن ازدواج کند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی با یورش به منطقه حارس در نزدیکی سلفیت که محل سکونت خانواده این شهید است، برادران و شماری از دوستانش را بازداشت کردند.

رسانه‌های عبری زبان ساعاتی پیش گزارش دادند 3 تن از پنج شهرک‌نشینی که در دو عملیات شهادت طلبانه (یکی با سلاح سرد و دیگری تصادف عمدی با خودرو) دچار مصدومیت شده بودند، به هلاکت رسیدند.

عاملان عملیات استشهادی امروز در شهر آرئیل هم دو نفر بوده‌اند که بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره هر دو فلسطینی در این عملیات به شهادت رسیده‌اند.

ارتش رژیم اسرائیل بعد از عملیات استشهادی در شهرک آریل، از اعزام یک بالگرد نظامی برای انتقال مصدومان این عملیات به بیمارستان خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.