مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: روسیه بدنبال ترانزیت سالانه ۵۰ میلیون تن کالا از مسیر ایران است که محور اصلی آن از بندرعباس است.

روسیه بدنبال ترانزیت ۵۰ میلیون تن کالا از مسیر ایران است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در حاشیه سفر کمیسیون عمران مجلس به هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی اظهار کرد: رخدادهای منطقه‌ای سبب افزایش ترانزیت کالا از مسیر ایران به کشورهای قفقاز و روسیه شده است.

وی با بیان این که اکنون بهترین شرایط برای ارتقای ترانزیت فراهم شده است، خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی نقش بسیار مهمی در این زمینه بر دوش دارد و بنادر هرمزگان نیز هر کدام جایگاه خود را در این مهم دارند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به صحبت‌های مقامات روسی از جمله مشاور اقتصادی رییس جمهور روسیه، این کشور قصد دارد تا ۵۰ میلیون تن کالای ترانزیتی را از ایران جابجا کند، عنوان داشت: روسیه بر انتقال کالا از بستر راه آهن را مورد تأکید دارد و از سویی در خزر نیز ما باید ناوگان دریایی خودمان را تقویت کنیم و از حضور بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

صفایی به توسعه بنادر شرقی و غربی هرمزگان نیز اشاره و تأکید کرد: توسعه هرمزگان در بحث سواحل مکران با اولویت اقتصاد دریامحور مورد توجه است و لذا باید زیرساخت‌های لازم برای این توسعه را نیز پیگیری کنیم تا به شکلی متوازن شاهد بهره مندی از ظرفیت‌ها باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.