۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 830303

کویت از شناسایی و ثبت اولین مورد ابتلا به بیماری وبا در این کشور خبر داد.

اولین مورد وبا در کویت ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بهداشت کویت در بیانیه ای در توئیتر اعلام کرد که یک شهروند این کشور مبتلا به بیماری وبا که به تازگی از یکی از کشورهای همسایه بازگشته، شناسایی و تحت درمان قرار گرفته است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ خود افزود:‌ این شهروند کویتی پس از بازگشت از کشور همسایه‌ای که این بیماری در آن رایج شده است، علائم بیماری را نشان داد.

وزارت بهداشت کویت بدون افشای نام این کشور همسایه، افزود: ارائه خدمات درمانی لازم به این بیمار در یکی از بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت انجام شد و وی تا زمان بهبودی کامل در قرنطینه قرار دارد و در حال حاضر برای اطمینان از سلامتی افرادی که با وی در ارتباط بودند، طبق پروتکل های مصوب رفتار شد.

وزارت بهداشت کویت اطمینان داد که احتمال شیوع بیماری وبا در داخل این کشور قابل تصور نیست و از شهروندان و افراد مقیم این کشور خواست تا به هنگام سفر به کشورهایی که در آن بیماری وبا شیوع یافته است احتیاط و نکات بهداشتی را رعایت کنند و از منابع آب آشامیدنی و غذاهای غیرمطمئن و غیر بهداشتی پرهیز کنند.

این وزارتخانه از کسانی که از یکی از کشورهایی که بیماری وبا در آن شیوع دارد بازگشته اند خواست تا در صورت بروز علائم مشکوک مانند تب و اسهال ظرف ۷ روز برای دریافت مشاوره و درمان لازم به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

روزنامه الرای کویت نیز در این پیوند به نقل از منابع بهداشتی ناشناس اعلام کرد که مورد شناسایی شده متعلق به شهروندی است که از عراق آمده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.