با هدف تولید رادیو داروهای جدید و افزایش بهره‌وری کشاورزی به ویژه در حوزه تولید انواع بذر، ایجاد کارخانه پرتو دهی محصولات کشاورزی ،سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، در قالب این تفاهم‌نامه که با حضور مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به امضا رسید، تحقق هدف تبدیل شدن شمال شرق کشور به قطب پزشکی هسته‌ای دنبال خواهد شد.

طبق این تفاهم‌نامه، آستان قدس رضوی با همکاری سازمان انرژی اتمی، علاوه‌بر توسعه حوزه پزشکی هسته‌ای ، ارتقاء رادیو داروهای تولید شده در کشور را در دستور کار قرار می گیرد.

تولید رادیو داروهای جدید با همکاری آستان قدس رضوی

مالک رحمتی، قائم مقام آستان قدس رضوی در مراسم امضا این تفاهم‌نامه اظهار کرد: از مطالبات جدی تولیت محترم ،برنامه های تحولی و افزایش بهره وری در مجموعه آستان می باشد که این مهم از طریق استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان قابل انجام است که چند سالی است آستان در این زمینه ورود جدی دارد و سازمان انرژی اتمی نیز در عرصه دانشی ،پیشرفت های خوبی را در کشاورزی ،اکتشافات معدنی ، دارویی و پزشکی هسته ای دارد. و با آغاز این همکاری از دانش موجود در این سازمان برای افزایش بهره وری همه مجموعه های مرتبط و رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی استفاده خواهد شد.

رحمتی افزود: در زمینه پزشکی هسته‌ای وتولید رادیو دارو، و سایر داروهای خاص سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی انجام شده که با توجه به نیاز کشور و توسعه گستره و عمق دانش فنی ، نیازمند بروزرسانی آنها هستیم ،تا علاوه‌بر ارتقاء ظرفیت تولید، داروهای جدیدی نیز به چرخه تولید اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه پزشکی هسته‌ای شاهد تحولی در سازمان انرژی اتمی هستیم که در این راستا اقداماتی برای خدمت‌رسانی به مردم درنظر گرفته شده است.

قائم مقام آستان قدس رضوی، پایه‌گذاری کشاورزی دانش‌بنیان را نیز یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد در سال‌های اخیر دانست و افزود: این مهم یکی از اولویت‌های اساسی آستان قدس رضوی را به خود اختصاص داده است. و امروزه در زمینه کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری آن در مزارعه،اصلاح الگوی کشت و تولید بذر های دانش پایه و ایجاد باغ های مکانیزه پسته و گردو کارهای خوبی انجام گرفته که با شروع این همکاری آغاز حرکت بزرگی است و امیدواریم با این تفاهنامه این توسعه ها سرعت رشد بیشتری را داشته باشند

وی ادامه داد: معتقدیم دانش و تجربه بسیار خوبی در سازمان انرژی اتمی نهفته است و امروز با امضا این تفاهم‌نامه، مشارکت جدیدی نیز برای بهبود محصولات کشاورزی و مقابله با آفت های مشکل زا با آخرین دانش و فن آوری روز شروع می شود .

استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای توسعه پزشکی هسته‌ای

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با بیان این‌که آستان قدس رضوی در بخش سلامت و تولید دارو ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد، گفت: این نهاد همچنین فعالیت‌های ارزشمندی را در حوزه‌های صنعتی، تولیدی و فناوری‌های نوین انجام داده است.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: باتوجه به افق ۲۰ ساله کشور که امسال توسط رئیس جمهور در ۲۰ فروردین اعلام شد، پزشکی هسته‌ای توسعه داده خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در این راستا با توجه به تفاهم‌نامه مقدماتی منعقد شده با آستان قدس رضوی، منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب‌های پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو دارو تبدیل خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.