معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روند افزایشی شیوع دیابت در افراد بالای ۲۵ سال در خوزستان خبر داد.

افزایشی شیوع دیابت در افراد بالای ۲۵ سال

به گزارش قدس آنلاین، پژمان بختیاری‌نیا گفت: طبق آمار سال ۱۴۰۰ شیوع دیابت در افراد بالای ۲۵ سال در استان خوزستان، ۱۸.۹۵ درصد است که از آمار کشوری ۱۴ درصدی، بیشتر بوده و روند افزایشی نیز داشته است. شیوع دیابت در خوزستان افزایشی است

به گفته او آمار نشان می‌دهد که ۷۰ درصد بیماران از بیماری خود مطلع هستند و علی‌رغم بیش از ۷۰ درصد پوشش درمان در بیماران دیابتی، اما تنها ۱۷ درصد بیماران قند خون کنترل شده دارند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می گوید: بیش از ۹۵ درصد کنترل بیماری به مدیریت شخصی (خود مراقبتی) بیمار دیابتی از جمله مراقبت در تغذیه صحیح، فعالیت بدنی مناسب، استفاده از داروهای کنترل کننده قندخون و پایش فردی قندخون وابسته است.

محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: باید به صورت فراگیر با همراهی کلیه سازمان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود، آموزش خودمراقبتی دیابت به بیماران دیابتی در دستور کار قرار گیرد.

افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، ضمن دریافت خدمات خطرسنجی یا ارزیابی خطر بروز سکته‌های قلبی عروقی در ۱۰ سال آینده از وضعیت دیابت خود نیز مطلع شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.