هیئت دولت با افزایش کمک هزینه پرداختی سازمان بهزیستی به مراکز غیردولتی بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی و حرفه­‌آموزی معلولان موافقت کرد.

دولت با افزایش کمک هزینه نگهداری از معلولان موافقت کرد

به گزارش قدس آنلاین ، هیأت وزیران در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با افزایش میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفه‌آموزی معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از محل اعتبارات تخصیصی سازمان مذکور مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کرد.

** مصوبه دولت در خصوص امهال تسهیلات اعطایی به کشاورزان آسیب دیده از سیل و آب گرفتگی اصلاح شد

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع ایراد و مغایرت قانونی در خصوص مصوبه مربوط به امهال تسهیلات اعطایی به کشاورزان آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی، با پیشنهاد اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.

به موجب اصلاح مصوبه یاد شده، سود، کارمزد و هزینه‌های امهال اصل تسهیلات اخذ شده کشاورزان آسیب دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر و خراسان جنوبی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال، از تاریخ ۸ /۱۰ /۱۴۰۰ به مدت سه سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل اعتبارات مصوب مربوط تضمین می‌گردد.

** دولت مصوبه مربوط به تأمین تجهیزات مورد نیاز برای پشتیبانی مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر را اصلاح کرد

هیئت وزیران در راستای رفع ایراد مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه تأمین تجهیزات مورد نیاز برای پشتیبانی مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر (۲۰۲۲)، پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه مذکور را به تصویب رساند.

بر این اساس، وزارت نفت مجاز است با رعایت قوانین و مقررات مربوط و در صورت تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عدم امکان تأمین موارد تجهیزات مورد نیاز (۶ دستگاه رفیولر سوخت رسان به همراه ۴ دستگاه خودروی سواری عملیاتی) از تولیدات داخلی، نسبت به واردات آنها از محل اعتبارات مصوب مربوط اقدام نماید.

** اصلاح مصوبه دولت در خصوص انتقال بدهی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به بانک‌های تجارت و مرکزی به حساب بدهی دولت

هیئت وزیران به استناد ماده (۶) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، مصوب کرد بدهی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به بانک‌های تجارت و مرکزی جمهوری اسلامی ایران جمعاً به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال ناشی از تکالیف قانونی مربوط، بابت اصل و سود تضمین شده تسهیلات دریافتی، پس از افزایش سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران به میزان مبلغ فوق‌الذکر، با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) به بدهی دولت منتقل شده و با رعایت مقررات مربوط به روز رسانی گردد.

* * تعیین نماینده و اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

هیئت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت را برای پیگیری طرح‌های مربوط تعیین کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.