اتحادیه اروپا به ایلان ماسک مالک شرکت توئیتر درباره نادیده گرفته شدن انتشار اطلاعات جعلی و تبلیغات فریبنده در توئیتر هشدار داد.

هشدار جدی اتحادیه اروپا به مالک توئیتر درباره انتشار خبرهای جعلی و فریبنده

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه اروپا(در رفتاری دوگانه و منافقانه) به ایلان ماسک، مالک شرکت توئیتر درباره نادیده گرفته شدن انتشار اطلاعات جعلی و تبلیغات فریبنده در توئیتر هشدار داد.

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: «تری بریتون» کمیسر اروپا در امور بازار داخلی به ایلان ماسک درباره نادیده گرفته شدن انتشار اطلاعات جعلی در توئیتر هشدار داد. بریتون به ایلان ماسک ابلاغ کرد شرکت توئیتر باید تدابیری برای تضمین شفافیت، آزادی بیان و مقابله با انتشار خبرهای جعلی و تبلیغات فریبنده، اتخاذ کند.

رسانه‌های آمریکایی، به طور مستمر، گزارش‌هایی در انتقاد از ایلان ماسک و توئیتر منتشر می‌کنند. «یوآل راث» رئیس سابق بخش اعتماد و امنیت توئیتر که پس از واگذاری مالکیت این شرکت به ایلان ماسک استعفا کرد، هشدار داد اقدامات ماسک می‌تواند فاجعه بار باشد.

وی شیوه مدیریت ایلان ماسک را دیکتاتوری توصیف کرد. «دان میلمو» سردبیر بخش فناوری روزنامه انگلیسی گاردین، درباره تبدیل شدن مشهورترین پلتفرم(بن سازه) جهان از یک شرکت سودآور به یک شرکت ورشکسته هشدار داد، به ویژه که بسیاری از شرکت ها، تبلیغات در توئیتر را متوقف کرده اند.

پیشتر نیز یک مقام اتحادیه اروپا که کار نظارت بر مقررات اینترنت را بر عهده دارد، به «ایلان ماسک» رئیس جدید توییتر هشدار داد که این شبکه اجتماعی باید طبق قوانین این اتحادیه در اروپا عمل کند. تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، در واکنش به نوشته ماسک مبنی بر اینکه «پرنده آزاد شده است» در توییتی نوشت: «در اروپا، پرنده طبق قوانین ما(اتحادیه اروپا) پرواز خواهد کرد».

گفتنی است، اتحادیه اروپا قوانین مهمی را با هدف مهار قدرت غول‌های فناوری آمریکا وضع کرده و در مواردی آن‌ها را وادار می‌کند محتوای غیرقانونی یا مضر خود را با دقت بیشتری غربال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.