رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با توجه به تعداد متهمان پرونده شهادت بسیجی شهید روح الله عجمیان و بررسی جوانب، جلسه رسیدگی روز شنبه هم ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان البرز:رسیدگی به پرونده عاملان شهادت «سید روح الله عجمیان» در کرج ادامه دارد/ شنبه جلسه سوم دادگاه

به گزارش قدس آنلاین حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اعلام رسیدگی علنی به پرونده عاملان شهادت بسیجی مدافع امنیت که در کرج به شهادت رسید گفت: جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۵ نفر از افراد دخیل در ناآرامی های روز ۱۲ آبان در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج که منتهی به انسداد آزادراه کرج-قزوین و نیز شهادت سید روح الله عجمیان شد از روز گذشته در دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز آغاز شد.

حسین فاضلی هریکندی با بیان اینکه ناارامی‌های ۱۲ آبان ماه به دنبال فراخوان شبکه‌های معاند برای تجمع و به بهانه مراسم چهلم یکی از جانباختگان در بهشت سکینه کرج شکل گرفت، افزود: این تجمع غیرقانونی، منتهی به ایجاد زنجیره انسانی جهت انسداد آزاد راه شد و یکی از بسیجیان مدافع امنیت نیز که جهت رفع انسداد مسیر در محل حضور یافته بود، توسط اغتشاشگران شناسایی و با ضربات متعدد چاقو، سنگ و مشت و لگد به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از وصول گزارش، دستورات قضایی جهت شناسایی مرتکبان این جنایت صادر و نخستین متهمان از همان شب حادثه شناسایی و دستگیر شدند و تا به امروز برای ۱۵ نفر از مسببان که هر یک به نوعی در این حادثه نقش داشتند کیفرخواست صادر شده و امروز نیز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات آنها برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان عناوین اتهامی در خصوص متهمان گفت: متهم ردیف اول «محمد مهدی کرمی» پس از اینکه اغتشاشگران، شهید عجمیان را به عنوان بسیجی شناسایی و تعقیب می‌کنند و در حالی که آن مرحوم قصد فرار داشته با سنگ به پشت سر وی ضربه وارد کرده و او را متوقف می‌کند و با ضربات مشت و لگد، به نواحی مختلف بدن وی ضربه وارد کرده و سپس بدن برهنه و نیمه جان وی را بر روی آسفالت خیابان می کشد.

وی اضافه کرد: متهم ردیف دوم «سید محمد حسینی» با استفاده از چاقو چند ضربه به ناحیه شکم مرحوم وارد می‌کند؛ متهم ردیف سوم «آرین فرزام نیا» که همراه دو نفر از دوستان خود در تجمع غیر قانونی شرکت داشته نیز چند ضربه چاقو به شهید وارد کرده است.

فاضلی هریکندی ادامه داد: سایر متهمان «امین مهدی شکراللهی»، «رضا آریا» که با پوتین کار دارای نوک فلزی، چند ضربه به شهید وارد کرده است، «مهدی محمدی» با خود پنجه بوکس همراه داشته، «شایان چارانی»، «محمد امین اخلاقی»، «حمید قره حسنلو»، «امیر محمد جعفری»، «رضا شاکر»، «فرزانه قره‌ حسنلو»، «جواد زرگران»، «بهراد علی کناری» و «علی معظمی گودرزی» هستند که هر یک به نوعی در انسداد آزادراه، حمله به مامورین حافظ امنیت و حمله به شهید عجمیان دخالت داشته‌اند.

وی به موارد اتهامی متهمان اشاره و بیان کرد: اتهامات متهمان «افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی کشور و تمامیت جسمانی افراد» و «حمله به نیروی مقاومت بسیج که منتهی به اخلال شدید در نظم عمومی و ایجاد ناامنی در کشور و شهادت بسیجی سید روح الله عجمیان شد»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» است.

رئیس کل دادگستری استان البرز متذکر شد: کیفرخواست صادره مستند به فیلم‌های موجود از صحنه شهادت مرحوم، گواهی پزشکی قانونی که علت تامه فوت را خونریزی شدید داخلی در اثر ضربات چاقو و پارگی کبد ناشی از اصابت جسم سخت عنوان کرده، بازسازی صحنه جرم و اقاریر متهمان است.

فاضلی هریکندی در خصوص مدت زمان رسیدگی به این پرونده گفت: با توجه تعدد عناوین اتهامی و تعداد متهمان، جلسات رسیدگی به صورت متوالی در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت و پس از ختم دادرسی در مهلت قانونی، حکم مقتضی بر اساس مقررات قانونی از سوی دادگاه صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اهتمام دادگستری کل استان البرز با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه بر رسیدگی فوری، دقیق و مطابق مقررات به این جنایت بوده است و بنابراین ضمن لحاظ مقررات قانونی و حق دفاع متهمان، با تلاش های انجام شده جلسه رسیدگی دادگاه در کمتر از یک ماه از زمان وقوع جرم برگزار می‌شود؛ همچنین با توجه به اینکه سن سه نفر از متهمان حدود ۱۸ سال تمام شمسی است، دادگاه رسیدگی کننده علاوه بر صلاحیت رسیدگی به جرایم مربوط به دادگاه انقلاب، صلاحیت مرتبط با دادگاه کیفری یک استان ویژه رسیدگی به جرایم این سه متهم، موضوع مقررات مذکور در ماده ۳۱۵ قانون آیین دادرسی کیفری را نیز دارد.

وی افزود: با توجه به تعداد متهمان و بررسی جوانب، جلسه رسیدگی روز شنبه هم ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری میزان

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.