معاون رئیس جمهور گفت: امسال حداقل ۳۵۰ محیط‌بان را در کشور جذب خواهیم کرد.

امسال حداقل ۳۵۰ محیط‌بان در کشور جذب خواهیم کرد

به گزارش قدس آنلاین علی سلاجقه در جمع‌بندی سفر خود به لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر آنچه گونه گیاهی و جانوری کشف می‌شود مربوط به طبیعت است و در نتیجه میراث فرهنگی با طبیعت قابل تفکیک نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مجموعه دولت با همه ظرفیت‌ها در کنار میراث فرهنگی لرستان هستیم به شرطی که کارهای مردم پایه شروع شود و از ظرفیت جوامع محلی استفاده و معیشت پایدار داشته باشند.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز در لرستان کارهای الگویی خوبی دیدیم که آنها را می‌توان به کل کشور بسط داد.

سلاجقه عنوان کرد: رسانه‌ها یار و یاور محیط زیست است و دغدغه رسانه در مورد مسائل زیست‌محیطی قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها و مسئولین در راستای فرهنگ سازی محیط زیست گام بردارند و مردم از همه مسئولین نسبت به حفظ محیط زیست خیلی جلوتر هستند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: سفر امروز به لرستان بسیار خوب بود و صنایع لرستان با محیط زیست همکاری خوبی دارند و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

سلاجقه با اشاره به اینکه توسعه‌ای را که همسو با طبیعت باشد را تشویق می‌کنیم و این توسعه باید گره‌گشای حل مشکلات مردم باشد، گفت: یکی از مسائل زیرساختی کشور محیط زیست است؛ در لرستان پتروشیمی استان همسو با محیط زیست است.

وی با بیان اینکه امسال حداقل ۳۵۰ محیط‌بان را جذب خواهیم کرد البته امسال ۲۵۰ نفر محیط‌بان است و ۱۰۰ نفر کارشناس هستند، اظهار کرد: در بحث محیط‌بان سعی شده حتما محیط بانی را جذب کنیم که از روستاها و بومی منطقه باشد و لرستان در این راستا در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: در بحث پاسگاه‌های محیط‌بانی کمبودها وجود دارد و ماده ۲۳ پاسگاه‌های شاداب‌کوه و قالی کوه اخذ شده است و به زودی کلنگ‌زنی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.