کاخ کرملین در واکنش به ادعای کاخ سفید درباره آمادگی واشنگتن برای مذاکره با مسکو بر سر حل و فصل بحران اوکراین، اعلام کرد که روسیه آماده مذاکره است اما غرب باید درخواست‌های مسکو را بپذیرد.

مسکو برای مذاکره آماده است/غرب باید شروط روسیه را بپذیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، یک روز پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که آماده است تا در صورت تمایل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای پایان دادن جنگ اوکراین با روسیه مذاکره کند، کرملین اعلام کرد که مسکو همواره آماده مذاکره بوده اما به شرطی که غرب درخواست‌های روسیه را قبول کند.

بایدن و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از مذاکرات دیروز (پنجشنبه) در کاخ سفید، مدعی شدند که روسیه را بابت اقداماتش در اوکراین پاسخگو خواهند کرد، با این حال رئیس جمهور آمریکا به نظر پرچم صلح با روسیه را برافراشت و در عین حال مدعی شد که او هیچ نشانه‌ای از تغییر در موضع پوتین نمی‌بیند.

بایدن از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) هرگز به طور مستقیم با پوتین صحبت نکرده و رئیس جمهور روسیه را «قصابی» خطاب کرده که «نباید در قدرت بماند.»

و حالا پس از بیش از ۹ ماه از جنگ اوکراین و در حالی که زمستان پنجه خود را تیز و تیزتر می‌کند، کشورهای غربی در بحبوحه دست و پنجه نرم کردن اوکراین با حملات موشکی و پهپادی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی کی‌یف، در تلاشند تا کمک به اوکراین را افزایش دهند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در نخستین واکنش به اظهارات بایدن، گفت: رئیس جمهور فدراسیون روسیه همواره در راستای تضمین منافع ما، همواره آماده مذاکره بوده، هست و خواهد بود.

پسکوف تاکید کرد که خودداری آمریکا از به رسمیت شناختن مناطق الحاقی جدید به روسیه، جستجو برای یافتن راهی به منظور پایان بخشیدن به جنگ را سد کرده است. مسکو پیش‌تر خواستار تضامین امنیتی همه‌جانبه از جمله عدم گسترش ناتو در مرزهای شرقی اروپا شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.