عباس گلرو،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ایران در حوزه صادرکردن تولیدات و تجهیزات نظامی خود از هیچ کشوری اجازه نمی گیرد و براساس منافع و مصالح ملی خود هر اقدامی در هر سطحی که لازم باشد را انجام داده و متحدان خود در منطقه و فرامنطقه را در هرزمینه ای که لازم باشد را مورد حمایت قرار خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی:پیشرفت های دفاعی نظامی ایران جبهه استکبار را به وحشت انداخته است/ ایران صادر کردن تجهیزات نظامی را بر اساس مصالح ملی انجام می دهد

عباس گلرو در گفتگو با قدس آنلاین در باره توانمندی نظامی و دفاعی ایران و وحشت جبهه استکبار از این سطح از قدرت ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه اخیر در حوزه های مختلف از جمله دفاعی و امنیتی با اتکا بر سرمایه ها و توانمندی های داخلی بویژه نخبگان جوان توانسته است به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند.

637354304830038068.jpg

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی کشور در زمینه توانمندی های دفاعی و نظامی قابل مقایسه با قبل انقلاب اسلامی نیست و این موضوع جبهه استکبار را به وحشت انداخته است، تصریح کرد: طبق ارزیابی های کمیسیون امنیت ملی ، قدرت بازدارندگی دفاعی ایران در حوزه های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، راداری و پهپادی روز به روز در حال افزایش می باشد که این موضوع یک چتر حمایتی و امنیتی برای کشور در مقابل تهدیدات مختلف را ایجاد کرده است.

توانمندی دفاعی و نظامی ایران رهاورد بزرگ انقلاب اسلامی - ایرنا

رایزن سابق منطقه ای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: توانمندی های دفاعی ایران به سطحی رسیده است که اگرچه در قبل انقلاب وابسته به واردات ساده ترین ابزار دفاعی بود اما امروز به ابرقدرت منطقه در این حوزه تبدیل شده است و حتی فروش و صادرات تسلیحات نظامی به سایرکشور ها را نیز از سال ها قبل انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ایران تبدیل به یک قدرت جهانی شده است و استکبارجهانی تاب دیدن این سطح از قدرت ایران را ندارد و اتفاقات اخیر نیز ریشه در همین مساله دارد، ادامه داد: امروزایران در حوزه پهپادی در بخش های مختلف نظیر پهپادهای تهاجمی و شناسایی جزو 10کشور برتر دنیا می باشد و در حوزه موشک های دوربرد و فضاپیما نیز به سطح بسیار بالایی از پیشرفت دست پیدا کرده است. همچنین در زمینه قایق های تندرو که می تواند سیطره و تسلط ایران در خلیج فارس و دریای عمان را تثبیت کند نیز به پیشرفت های بالایی رسیده است.

گوشه ای از قدرت نظامی ایران؛ موشک هایی که رعشه برتن دشمنان می‌اندازد +  تصاویر

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تهدیدات آمریکا، رژیم اشغالی و کشورهای غربی مبنی بر در اختیار دادن پهپاد از سوی ایران به روسیه نیز بیان داشت: ایران در حوزه صادرکردن تولیدات و تجهیزات نظامی خود از هیچ کشوری اجازه نمی گیرد و براساس منافع و مصالح ملی خود هر اقدامی در هر سطحی که لازم باشد را انجام داده و متحدان خود در منطقه و فرامنطقه را در هرزمینه ای که لازم باشد مورد حمایت قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: از طرفی اگر صادر کردن توانمندی های نظامی مشکل دارد چرا اروپایی ها و آمریکا به رژیم کودک کش اسرائیل و برخی کشورهای همسایه ایران تسلیحات کشتارجمعی و خطرناک عرضه و در اختیار قرار می دهند تا از آنها برای کشتار مردم بی گناه فلسطین، یمن، سوریه ، عراق و ...استفاده کنند.

نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه دفاعی کشور در سال 1402 نیز گفت: مجلس ازافزایش بودجه دفاعی کشورحمایت و پشتیبانی خواهد کرد تا مجموعه نیروهای مسلح بتوانند با در اختیار داشتن اعتبارات و منابع مالی لازم به اهدافی که در حوزه های مختلف دفاعی امنیتی ترسیم و پیش بینی کرده اند طی سال های اینده دست پیداکنند.

خبرنگار:رضاطلبی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.