ائمه جمعه استان تهران با تأکید بر اینکه مدیریت در دولت سیزدهم پشت‌میزنشینی نیست ابراز داشتند که مردم ایران در برابر تحریم‌ها، فتنه‌ها و گرانی‌ها صبوری کردند لذا اکنون مسئولان باید با تمام توان در خدمت مردم صبور و متدین باشند.

قدردانی ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران از دولت/ مدیریت در این دولت پشت‌میزنشینی نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام‌جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن دهه اول از ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدا محوری در زندگی اظهار داشت: یکی از معیارهای انتخاب همسر شایسته برای دستیابی به ازدواج موفق، توجه به اخلاق و رفتار نیکو و پسندیده است و هر چه جامعه به سمت پیشرفت در علم، صنعت و تکنولوژی حرکت می‌کند، نیاز جوامع بشری به اخلاق نیکو بیشتر می‌شود.

وی افزود: امروز سیر صعودی آمار قتل، خودکشی، دعواهای خانوادگی، طلاق و متلاشی شدن خانواده‌ها تنها یک نکته را بیان می‌کند و آن فقدان اخلاق نیکو در جامعه است.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه سبک زندگی علوی و فاطمی والاترین الگوی جوانان مؤمن و متدین در زندگی است گفت: همسران و خانواده‌هایی که در محیط خانواده خدا محوری را در زندگی رعایت می‌کنند فرزندان شهدا و سربازان حقیقی امام زمان (ع) تربیت می‌شود و خانه‌ای که در آن اخلاق حاکم باشد، روحیه تعاون و همدلی، روحیه ایثار و از خود گذشتگی، سازگاری و تحمل سختی‌ها و مشکلات وجود دارد.

وی با اشاره به روز جهانی بشر خاطرنشان کرد: کسانی که نه با مفهوم حقوق آشنایی دارند و نه بشر را می‌شناسند؛ ازنظر آنان بشر کسی است که تحت سلطه و زیر یوغ ظلم آنان است.

جوکار ادامه داد: قطعنامه‌ای توسط برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی صادر کردند و حکم اعدامی که برای برخی آشوبگران، قاتلان و برهم زنندگان نظم در کشورمان داده شد را محکوم کردند. این قطعنامه‌ها 43 سال است که توسط این کشورها داده می‌شود و دفاع آنان از دشمنان داخلی و خارجی نخ‌نما شده است.

وی افزود: دانشجو رکن پیشرفت کشور و محور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و همان جوانان تحصیل‌کرده در محیط دانشگاه که رکن پیشرفت و امید آینده کشور هستند.

جوکار افزود: محور برنامه دشمن، مدرسه و دانشگاه بود و هست. دشمنان سعی کردند آشوب را از دانشگاه به کف خیابان‌ها بیاورد، اما با تدبیر و بصیرت دانشگاه و دانشگاهیان، این تلاش ثمری نداشت و همچون گذشته مأیوس شدند.

وی بیان داشت: دانشجویان مطالبات و انتقاداتی دارند که باید شنیده شود، لازم است به دانشجو کرسی داده شود و مسئولین باید از ظرفیت و نظرات دانشجویان استفاده کنند.

امام‌جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه نگرش و رویکرد مدیریتی کشور عوض شده و امروز مسئولان در دانشگاه‌ها و در جمع دانشجویان حضور پیدا می‌کنند و این موجب امیدواری آینده کشور است، گفت: دانشجو حامی وفادار کشور و منتقد دلسوز کشور است. هم از انقلاب دفاع می‌کند و هم انتقاد خود را به مسئولان می‌رساند.

وی اظهار داشت: عده‌ای در فضای مجازی، مشغول ملتهب ساختن جو سیاسی کشور هستند و مسئولان را به نشنیدن سخنان مردم متهم می‌کنند در حالی که باید از همین افراد پرسید آیا شما که چندی قبل دست‌اندرکار این کشور بودید حرف مردم را می‌شنیدید و آیا شنیدن سخن مردم از پشت شیشه دودی خودرو با رفتن در میان مردم و شنیدن سخنانشان فرقی نمی‌کند و آیا در دوران سکان‌داری شما، آن هنگام که فتنه‌هایی مشابه رخ داد، سخنان مردم را می‌شنیدید.

امام‌جمعه شهرقدس افزود: سخن و مطالبه مردم همدلی و وحدت است. مطالبات دیگر مردم از جنس مطالبات اقتصادی، نظامی و فرهنگی است که باید به این ابعاد نیز پرداخت.

وی تصریح کرد: اوضاع کنونی فرهنگ کشور از خط و مشی انقلاب اسلامی، فاصله گرفته است و دستگاه‌های مربوط باید برای اصلاح اوضاع فرهنگی کشور تلاش کنند.

ثمره حمایت امروز اتحادیه اروپا از آمریکا بحران فعلی آن‌هاست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های این هفته با اشاره به فرارسیدن سالگرد سومین شهید محراب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سالگرد سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب در شیراز همزمان با چهلمین روز شهادت شهدای شاهچراغ است. کسی که با قساوت قلب به زائرین بی‌گناه رحم نمی‌کند و آن‌ها را مظلومانه به خاک و خون می‌کشد نه از این دنیا و نه از آن دنیا خیری نخواهد دید.

وی افزود: فتنه اخیر یک فتنه احزاب در حال شکل‌گیری بود، 47 کشور برای تجزیه ایران همدست شده بودند اما چگونه با بی‌اعتنایی مردم مواجه شدند حتی در فراخوان آخر که دستور به مسلح شدن داده بودند، دیدید که مردم به کسب و کار خود پرداختند حتی مسئولان ارشد کشور در دانشگاه‌ها حضور یافتن و با دانشجویان گفت‌وگو کردند و هیچ مشکلی با وجود فراخوان‌های سوخته دشمنان رخ نداد.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در ادامه اضافه کرد: ملت ایران روی استقلال، تمامیت ارضی، ولایت و ولایت فقیه، یکپارچگی و رهبری و شهدا بسیار حساس هستند و جزو خط قرمزهایشان به حساب می‌آیند و اگر کسی روی این خط قرمزها قدمی بردارد با واکنش ملت ایران مواجه می‌شود و در مقابل آن خواهند ایستاد.

وی در ادامه به برخورد قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه قاطعانه در مقابل ظلم ایستاد، درست است که رأفت در نظام هست اما کسی که مردم را تهدید کند و دستش به خون حافظان امنیت و مردم بی‌گناه آغشته شود با لبه تیز قوه قضائیه روبه‌رو می‌شود، مردم خواستار مقابله با مخلان امنیت هستند.

لزومی در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد اتحادیه اروپا تصریح کرد: وضعیت غذایی در انگلیس به‌گونه‌ای شده که مردم از غذای سگ‌هایشان می‌خورند و یا در استفاده از گاز ضررهای بسیاری مواجه اروپا شده و اکنون اروپایی‌ها متوجه شدن که حمایت از آمریکا چگونه امنیتشان را به مخاطره انداخته و چگونه باید از این زمستان سخت بگذرند، نبرد در اوکراین و حمایت از آمریکا و روبه‌رو شدن با روسیه مشکلات بی‌شماری برای آن شکل داد که اگر امروز گروه‌های مسلح به دنبال براندازی نظام سیاسی در آلمان است این ثمره حمایت امروز اتحادیه اروپا از آمریکا و ایجاد بحران فعلی آن‌هاست.

نقش محوری زنان و دختران در پشتیانی از هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نورپور امام‌جمعه گلستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تأکید بر ترویج و تبلیغ سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز اظهار داشت: اسلام هم طرفدار زن، زندگی و آزادی است.

وی با بیان اینکه زن در اسلام نماد و مظهر ظرافت، جمال و سکونت است افزود: شعار زن، زندگی و آزادی شعار گروهک تروریستی پ.ک.ک به سرکردگی عبدالله اوجالان در کردستان ترکیه است که افکار مارکسیسم دارند و به نهاد خانواده ارزشی قائل نیستند.

امام‌جمعه گلستان تصریح کرد: گروهک تروریستی پ.ک.ک، پژاک، دموکرات، کومله و غیره در دفع فتنه داعش و آن روزی که داعش دختران کرد ایزدی را مورد تعدی و تجاوز قرار می‌داد هیچ اقدامی نکردند.

نورپور با بیان اینکه یکی از سران فتنه 88 و ورشکست سیاسی با صدور بیانیه و در کمال وقاحت به این شعار افتخار می‌کند افزود: انقلاب اسلامی هم به‌تبع اسلام، طرفدار حق‌وحقوق زنان است و در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی جبهه‌ها، زنان و دختران نقش محوری داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در مورد بیان و انعکاس دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مادی، معنوی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، نانو، ساخت نفت‌کش‌های غول‌پیکر و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، در حوزه سلول‌های بنیادی که جزو ده کشور برتر دنیا هستیم هنرمندانه کار نشده است.

مدیریت در دولت سیزدهم مدیریت پشت‌میزنشینی نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رباط‌کریم اظهار داشت: سفر پر خیروبرکت ریاست محترم جمهوری و اعضای دولت به شهرستان رباط‌کریم تصمیمات خوبی برای حل برخی مشکلات و تسریع در عملیات طرح‌های در حال اجرا گرفته شد.

وی افزود: مهم‌ترین مصوبات و تصمیمات شورای اداری شهرستان با عنایت رئیس‌جمهور شامل تکمیل مترو پرند تا خردادماه، رفع کمبود فضای آموزشی در هر سه شهر، دستور حل کمبود تخت بیمارستانی، دوخطه شدن ریل بأس، تکمیل طرح تصفیه خانه رباط‌کریم تا پایان سال و غیره است.

حجت‌الاسلام ترابی بیان کرد: آمریکا و اروپا که هرگونه اعتراض شهروندانشان را به شدیدترین وجه سرکوب می‌کنند، جمهوری اسلامی را به دروغ متهم به سرکوب اعتراض‌ها می‌نمایند.

امام‌جمعه رباط‌کریم تصریح کرد: آمریکا و غربی‌ها که بزرگترین ناقضان حقوق بشرند، جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق زنان می‌کنند.

مسئولان صدای مردم را بشنوند

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیس اظهار داشت: مردمی که بدون آسیب رساندن به اموال عمومی و بیت‌المال نسبت به طرح مشکلات خود اعتراض می‌کنند، اغتشاش‌گر نیستند و نباید آن‌ها را به ضدانقلاب لقب داد.

وی افزود: بی‌تردید مردم صبور و نجیب ایران نسبت به بسیاری از رویکردها و عملکردهای مدیران و دولتمردان در ادوار مختلف اعتراض و انتقاد داشته که باید مطرح شود.

امام‌جمعه پردیس تصریح کرد: مسئولان باید به حرف‌ها و دردهای مردم گوش‌داده و با احترام و تکریم و ببینید چه مشکلات بر سر راه مردم قرار دارد و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام حسینی خطاب به مسئولان یادآور شد: مبادا با کشیدن دیوار محکم انسانی مانع شنیدن صدای مردم باشید اگر صدای رسایی به گوش رسید ناراحت نباشید و این صداها را به‌عنوان شورشی و ضدانقلاب به دستگاه‌های قضایی معرفی نکنید.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران در برابر تحریم‌ها، فتنه‌ها و گرانی‌ها صبوری کرده و پای حرف رهبر عزیز ایستاده‌اند و مسئولان نیز باید با تمام وجود در خدمت مردم باشند.

امام‌جمعه پردیس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور محترم و دولت سیزدهم، مردمی بودن است و مدیریت در دولت سیزدهم مدیریت پشت‌میزنشینی و هدایت امور داخلی از داخل یک اتاق در تهران نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.