نخست وزیر اسبق انگلیس از کشورهای غربی خواست "با فوریت بررسی کنند" چه کارهای بیشتری می‌توانند برای حمایت از اوکراین به امید پایان دادن به جنگ در این کشور در سال آینده میلادی انجام دهند.

بوریس جانسون: تشدید حمایت از اوکراین به پایان جنگ کمک می‌کند

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس که پیش از این توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به عنوان یک متحد کلیدی در جنگ کشورش با روسیه مورد تحسین قرار گرفته بود، با نگارش مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال استدلال کرد که پایان دادن به جنگ در اوکراین در سریع‌ترین زمان ممکن "به نفع همه از جمله روسیه" است.

او با گفتن اینکه تعهد مالی چشمگیر حامیان به اوکراین در دوران محدودیتهای بودجه‌ای "دردناک" است، بیان داشت: "وقت، پول است و هر چه این جنگ طولانی‌تر شود، همه ما در نهایت پول بیشتری برای حمایت نظامی خواهیم پرداخت."

جانسون از زمانی که نخست وزیری انگلیس را در ماه سپتامبر ترک کرد، یک حامی صریح اوکراین بوده‌ است.

ریشی سوناک، جانشین جانسون در نخست وزیری انگلیس نیز که ماه گذشته میلادی به کی‌یف سفر کرد، متعهد به ادامه حمایت انگلیس از اوکراین شده است.

نخست وزیر اسبق انگلیس در این مقاله نوشت: "حتی اگر ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) پیشنهاد توافق صلح در برابر زمین را بدهد و حتی اگر قرار به اعتماد به پوتین غیرقابل اعتماد باشد، چنین توافقی منعقد نخواهد شد."

جانسون گفت: "از آنجا که این جنگ تنها از یک راه می‌تواند پایان یابد، سوال این است که ما چقدر سریع خواهیم توانست به این نتیجه اجتناب ناپذیر دست یابیم. این به نفع همه از جمله روسیه است که در سریع‌ترین زمان ممکن بلای پوتین به خط پایان برسد. نه در 2025 و نه در 2024 بلکه در سال 2023 این اتفاق بیفتد. "

جانسون هشدار داد: "زمستان سال بعد حتی می‌تواند به دلیل پایین آمدن عرضه گاز در کشورهایی که زمانی متکی به سوخت روسیه بوده‌اند سخت تر باشد. پوتین هر چه طولانی‌تر به حملات بی معنی اش ادامه دهد، خونریزی اقتصادی جهانی هم به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد."

او بیان کرد: آیا قرار است ما منتظر بمانیم و بگذاریم این وضعیت تا زمانی که آقای پوتین بخشی از اهرمش را به دست بیاورد منحرف شود؟ زمان آن فرا رسیده است که با فوریت اقدامات بیشتر غرب برای کمک به اوکراینی‌ها برای دستیابی به اهداف نظامی‌شان یا حداقل بیرون راندن روس‌ها از تمام اراضی مورد حمله قرار گرفته در سال جاری میلادی را بررسی کنیم. این تنها مبنای قابل قبولی است که می‌توان بر اساس آن گفتگو درباره آینده را آغاز کرد.

جانسون گفت نگرانی‌هایی که در خصوص "تحریک کردن خرس روسی" مطرح می‌شوند "کاملا مهمل" هستند و مخالفتها با افزایش حمایت از اوکراین را نیز "خسته کننده" خواند.

نخست وزیر اسبق انگلیس همچنین هرگونه صحبت درباره اینکه ناتو ولادیمیر پوتین را برای حمله به اوکراین تحریک کرد مردود دانست و ادعا کرد، واکنش کشورهای غربی به حمله روسیه به اوکراین به "جبران" سال‌ها شکست در ایستادگی مقابل کرملین کمک کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.