نخست وزیر انگلیس که درگیر مشکلات داخلی و مناقشه اوکراین است، سفر برنامه ریزی شده خود را به ژاپن لغو کرد.

لغو سفر برنامه ریزی شده جانسون به ژاپن

به گزارش قدس آنلاین، بوریس جانسون که قرار بود در اواسط فوریه(اواخر بهمن) به ژاپن سفر کند، این سفر را لغو کرد؛ خبرگزاری کیودو این خبر را به نقل از چندین منبع دولتی ژاپن اعلام کرد.

هیروکازو ماتسونو، سخنگوی کابینه ژاپن، صبح امروز گزارش‌هایی را که از سفر برنامه ریزی شده جانسون به ژاپن خبر می‌داد، تکذیب کرد.

نخست وزیر انگلیس این روزها علاوه بر اعتراضاتی که او برای نقض محدودیت‌های کرونایی می‌شود و تحقیقاتی که در این خصوص در حال انجام است و برخی خواهان استعفای او هستند، درباره مناقشه اوکراین نیز تصمیماتی اتخاذ کرده و سفرهایی خواهد داشت.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد: بوریس جانسون خواهان اجتناب از خونریزی در اوکراین است و در هفته جاری در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین قرار است بار دیگر او را به عقب نشینی از موضع خود و تعامل دیپلماتیک ترغیب کند، همچنین قرار است او در روزهای آینده سفری به اوکراین داشته باشد.

وزارت امور خارجه انگلیس می‌خواهد امروز در پارلمان این کشور، تشدید نظام تحریم‌های خود را علیه روسیه اعلام کند تا این امکان برای انگلیس فراهم شود که منافع راهبردی و مالی مسکو را هدف قرار دهد.

دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که لندن قصد دارد جت‌های جنگنده، کشتی‌های جنگی و متخصصان خود را برای محافظت از متحدان خود در ناتو بفرستد و گزینه‌هایی را برای دو برابر کردن تعداد سربازان و ارسال تسلیحات دفاعی به استونی در نظر می‌گیرد.

روسیه در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار نیروی نظامی را در مرزهای اوکراین مستقر کرده که نگرانی‌ها را در مورد حمله به این کشور افزایش داده است اگرچه دولت روسیه چنین طرحی را رد می‌کند، بر تضمین‌های کتبی برای امنیت روسیه از جمله وعده عدم پیوستن اوکراین به ناتو، اصرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.