شیراز - طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند و ۲ بیمار نیز جان باختند.

۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس جان باختند

به گزارش قدس آنلاین، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ٢۵۶ هزار و ٧٢۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۱ هزار و ٧٩۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ٨٢٨ هزار و ۴۴٠ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ١٢٣ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴٢٨ هزار و ٢٨۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۶٧٣ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ١٨ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ١۴۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ٢٠ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته، ٢ مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ١٧٠ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۵۶٠ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز به هشت میلیون و ٢٨۴ هزار و ٣٧٨ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ٧٣٩ دوز نوبت اول، سه میلیون و ١۴١ هزار و ٧۶۴ دوز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ٣۶٩ دوز نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۵٠۶ دوز یادآور واکسن بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.