جمعی از پزشکان، در نامه ای به رئیس کل سازمان نظام پزشکی، به موضوع شهادت عجمیان پرداختند.

۱۲۰۰ پزشک خواستار اشد مجازات برای عاملین شهادت شهید عجمیان شدند/ اعلام برائت از پزشک سنگ‌دل

به گزارش قدس آنلاین، در متن این نامه خطاب به محمد رئیس زاده، عنوان شده است: با کمال تأسف خبر به شهادت رسیدن جوان ۲۷ ساله، سید روح الله عجمیان، به شکلی فجیع با استفاده از ضربات متعدد چاقو، قمه، پنجه بوکس، ضربه سنگ به سر و…، در روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در کمالشهر کرج، همه را در بهت و حیرت فروبرد.

در حالی که این جوان بدون هیچ‌گونه ادوات نظامی و در راستای کمک به رفع انسداد اتوبان در محل حضور یافته بود، به اعتراف خود متهمان حدود ۴۰ نفر وی را مورد حمله دسته جمعی قرار داده و به شکلی بسیار فجیع، ناجوانمردانه و تحت شکنجه به شهادت می‌رسانند.

در این میان، حضور دو نفر در این شکنجه و قتل صبر، به نام‌های حمید و فرزانه قره‌حسنلو که پزشک و کارشناس آزمایشگاه هستند، بر حیرت و درد و انزجار جامعه پزشکی افزود.

اشتغال متهم مزبور به حرفه پزشکی و منافات رفتار و واکنش‌های غیر انسانی و غیر حرفه‌ای او با «سوگند پزشکی»، ما جمعی از اعضای جامعه علوم پزشکی سراسر کشور را بر آن داشت تا از شما به عنوان ریاست مهم‌ترین نهاد صنفی جامعه علوم پزشکی کشور، درخواست نمائیم در جهت "حفظ شأنیت جامعه خدوم علوم پزشکی" و ترمیم چهره این حرفه مقدس در اذهان عمومی، برائت نظام پزشکی و اعضای این جامعه را نسبت به کنش و واکنش‌های حمید و فرزانه قره‌حسنلو و نیز اندک پزشک نماهایی که به دور از شرافت و اصول اخلاقی و درک انسانی، و بدون توجه به جرایم نامبردگان، از آنها حمایت می‌کنند، در اطلاعیه‌ای عمومی به مردم اعلام نمائید.

لذا از آن مقام مسئول اعاده حیثیت جامعه پزشکی، و از مقامات قضائی اشد مجازات برای عاملین این جنایت را، در هر لباس و صنفی و با هر سابقه‌ای خواستاریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.