جنبش انقلابی جنوب یمن حامیانش در شهر عدن را به تظاهرات علیه امارات و عربستان فراخواند.

جنبش انقلابی جنوب یمن حامیانش را به تظاهرات علیه امارات و عربستان فراخواند

به گزارش قدس آنلاین، محمد النعمانی، سخنگوی جنبش انقلابی جنوب یمن در خارج گفت: من از حامیان این جنبش در عدن می‌خواهم همزمان با ساکنان ردفان در استان لحج و گروه‌های انقلابی جنوب برای انتقال اعتراضات مردمی به عدن اقدام کنند. عدن با نقض‌های مکرر حقوق بشر و آزادی توسط شورای انتقالی در استان‌های جنوبی مخالف است. از جمله نقض‌های شورای انتقالی اجرای حکم اعدام مخالفان سیاسی و انداختن آن‌ها در زندان‌های مخفیانه امارات و شکنجه جسمی و روحی آن‌هاست که موجب مرگ تعدادی از آن‌ها شده است.

پنج‌شنبه ساکنان استان لحج در جنوب یمن تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به اعدام یک جوان به دست شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن برگزار کردند.

النعمانی گفت: شورای انتقالی هرگونه اطلاعات درباره بازداشت شدگان و سرنوشتشان و اماکنی را که در آنجا بازداشت شده‌اند، مخفی می‌کند. ما خواهان مشخص شدن سرنوشت آن‌ها هستیم. ما از کمیساریای بین المللی حقوق بشر در ژنو می‌خواهیم کمیته تحقیقاتی را درباره نقض‌های شورای انتقالی و نیروهای طارق عفاش و نیروهای نظامی عربستان و امارات علیه حقوق بشر و آزادی‌ها در استان‌های جنوبی به ویژه عدن تشکیل دهد.

وی تأکید کرد: ما می‌خواهیم سرنوشت بازداشت شدگان نظامی جنوبی که با دستورات نظامی عربستان و امارات برای جنگ در ساحل غربی و مناطق دیگر مخالفت کرده و به زندان‌های نظامی امارات در ابوظبی و زندان‌های نظامی عربستان در ریاض و نجران و زندان‌های محرمانه امارات و عربستان در عدن، حضرموت، شبوه و المهره منتقل شده‌اند، مشخص شود. پادگان‌ها، فرودگاه‌ها و ساختمان‌های دولتی متروکه به زندان‌های مخفی تبدیل شده‌اند که صدها تن از اعضای جنبش جدایی طلب جنوب در آنجا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.