سازمان امنیت عمومی اردن در بیانیه ای از تشدید تدابیر امنیتی و افزایش گشت زنی ها در استان های مختلف این کشور در پی برگزاری اعتراضات به اوضاع معیشتی خبر داد و گفت که هدف از این کار مقابله با اقدامات خرابکارانه، تضمین اجرای قانون و محافظت از امنیت شهروندان است.

تشدید تدابیر امنیتی در اردن در سایه ناآرامی ها

به گزارش قدس آنلاین، سازمان سازمان امنیت عمومی اردن در بیانیه خود افزود که استقرار نیروهای امنیتی در استان های مختلف در راستای حفظ امنیت شهروندان، تامین آزادی رفت و آمد در تمام جاده ها، مقابله با متجاوزین به اموال عمومی و خصوصی و برخورد قانونی با خرابکاران است.

سازمان امنیت عمومی اردن روز گذشته (شنبه) نیز از دستگیری۴۴ نفر در پی ناآرامی های این کشور خبر داد ‌و اعلام کرد که این افراد اقدامات تخریبی و اغتشاش گرانه انجام داده اند.

این سازمان دیروز با اشاره به کاهش نسبی ناآرامی ها تاکید کرد که تحقیقات درخصوص کشته شدن عبدالرزاق عبدالحافظ الدلابیح" معاون رئیس پلیس استان معان ادامه دارد و تا زمان دستگیری عامل این اقدام و تحویل وی به قانون و مجازات او متوقف نخواهد شد.

بر اساس این بیانیه، این سازمان در محافظت از جان و مال مردم دریغ نخواهد کرد و از شهروندان این کشور خواست که از تجمع در اماکن ناآرام خودداری کنند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که نیروهای امنیتی در روزهای گذشته برای متفرق کردند تجمع کنندگان در شهر «زرقا»، از گاز آشک آور استفاده کرده است.

تجمع کنندگان نیز در شهرهای "کرک" و دیگر شهرها در جاده های اصلی لاستیک های ماشین را آتش زدند.

پادشاه اردن عصر جمعه در واکنش به کشته شدن یکی از افسران ارشد نیروی پلیس در جریان ناآرامی‌ها در جنوب این کشور گفت که با کسانی که به نیروهای امنیتی حمله و به اموال عمومی آسیب بزنند، با قاطعیت برخورد می‌شود.

«عبدالله دوم» در مراسم ختم افسر پلیس این کشور که در جریانات ناآرامی‌ها کشته شد، گفت: با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست گرفته و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

پادشاه اردن افزود که توهین و حمله به نیروهای امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی‌پذیریم.

وی اضافه کرد، حملات و اقدامات خرابکارانه به طور جدی امنیت کشور را به خطر می‌اندازد و ما این اجازه را نخواهیم داد. نهادهای دولتی همه اقدامات را برای پاسخگو کردن قانون شکنان انجام خواهند داد.

سازمان امنیت عمومی اردن پیش تر اعلام کرده بود که در پی گسترش ناآرامی ها به خاطر افزایش قیمت سوخت در این کشور، عبدالرزاق عبدالحافظ الدلابیح معاون رئیس پلیس استان معان طی یک تیراندازی کشته شد.

این سازمان اعلام کرد که این افسر عالی رتبه اردنی درحال مقابله با اقدامات تخریبی تجمع کنندگان در منطقه الحسینیه در استان معان بوده که با شلیک گلوله به ناحیه سر کشته می‌شود.

بر اساس این گزارش، ناآرامی ها علیه افزایش قیمت سوخت در منطقه الحسینیه و دیگر شهرها در جنوب اردن آغاز شده است.

همزمان با آن رانندگان ماشین‌های سنگین و کارگران بخش حمل و نقل در واکنش به بالا رفتن قیمت سوخت اعتصاب کرده‌اند.

رانندگان اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌ها نیز در پایتخت اردن اعتصاب کردند و دولت این کشور تلاش کرده که با حمایت از آن‌ها، بحران را کاهش دهد اما تصمیم دولت بی نتیجه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.