پرستاران در انگلیس دومین روز از اعتصاب خود را با هدف دریافت حقوق بهتر پیش می‌برند.

ادامه اعتصاب بی‌سابقه پرستاران انگلیسی برای دومین روز متوالی

به گزارش قدس آنلاین، منابع آگاه خبری اعلام کردند پرستاران در انگلیس، روز سه شنبه، دومین روز از اعتصاب ملی بی سابقه خود را با هدف دریافت حقوق بهتر پیش می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پرستاران قصد دارند به رغم گستردگی بحران اجتماعی حاکم بر انگلیس و با توجه به عدم انعطاف پذیری دولت این کشور، این اعتصاب‌ها را طولانی‌تر کنند.

کارمندان راه‌آهن، کارمندان بخش‌های تدارکات، راننده‌های آمبولانس، پلیس مرزی، کارمندان فرودگاه‌ها و بسیاری از بخش‌ها در انگلیس نیز به نوبه خود تصمیم گرفته اند در پایان سال به قصد اعتصاب، دست از کار بکشند. این در حالی است که برخی بخش‌ها قصد دارند اعتصاب خود را در اوایل ژانویه آغاز کنند.

بر اساس نظرسنجی YouGov که روز یکشنبه در روزنامه معتبر و پرفروش ساندی تایمز منتشر شد، نزدیک به دو سوم انگلیسی‌ها موافق اعتصاب پرستاران هستند. این در حالی است که نیمی از آنها، از اعتصاب راننده‌های آمبولانس حمایت می‌کنند. ۳۷ درصد از انگلیسی‌ها نیز با اعتصاب کارمندان راه آهن موافق هستند.

در انگلیسی که در تورم بیش از ده درصدی، سر تسلیم فرود آورده است، پرستاران به نماد مردمی تبدیل شده اند که از بحران هزینه‌های بالای زندگی رنج می‌برند و بر این باورند که دولت از آن‌ها هیچ حمایتی نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.