سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه تاکید کرد، احتمال تغییر موضع ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و سازنده‌تر شدن این موضع بعد از سفر او به آمریکا بعید است.

کرملین: انتظار نتیجه مثبت از سفر زلنسکی به آمریکا نداریم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهاراتی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند موضع ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در قبال فرآیند مذاکرات بعد از سفر او به آمریکا تغییر می‌کند، پاسخ داد: "من این طور فکر نمی‌کنم."

کاخ سفید تایید کرده که قرار است ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین امروز به واشنگتن سفر کند و او در آنجا با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد.

پسکوف تاکید کرد، روسیه انتظار بروز هیچ نتیجه مثبتی از این سفر ندارد.

سخنگوی کرملین در ادامه اظهاراتش که در یک نشست مطبوعاتی مطرح کرد، افزود کرملین اطلاعی از گزارش‌ها درباره دستگیر کردن عوامل ارتش اوکراین ندارد.

پسکوف بیان کرد، گزارش‌ها درباره وضعیت در منطقه اجرای عملیات نظامی ویژه توسط ارتش نزد فرمانده عالی کل قوا فرستاده می‌شوند و مشخص نیست اطلاعات درباره دستگیر کردن عوامل ارتش اوکراین چقدر معتبر باشند.

پسکوف در این نشست خبری گفت: این اطلاعات از کجا درآمده است؟ من نمی‌دانم آنها چقدر معتبر هستند. همه گزارش‌ها از جانب ارتش برای فرمانده عالی کل قوا فرستاده می‌شوند.

اوایل امروز برخی رسانه‌ها گزارش دادند، افسران اطلاعاتی روسیه اقدام به دستگیر کردن دو نیروی ارتش اوکراین کرده‌اند که به شلیک به سمت اسرای جنگی خلع سلاح شده روس در ماه نوامبر متهم هستند.

از سوی دیگر به گفته پسکوف، وزارت دفاع روسیه همه تدابیر لازم را برای بهبودی وضعیت در جمهوری خلق دونتسک اتخاذ کرده است.

روز سه شنبه دنیس پوشیلین رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواست این جمهوری را با اعطای سامانه‌های دفاع هوایی مدرن برای مقابله با افزایش گلوله‌باران‌های اوکراین تقویت کند.

پسکوف به خبرنگاران تاکید کرد: ‌می‌دانید که رئیس جمهوری (روسیه) وضعیت در این جمهوری را بسیار سخت توصیف کرد. البته همه تدابیر ممکن از جانب وزارت دفاع ما برای بهبود وضعیت اتخاذ می‌شوند.

همچنین سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد، هیچ نشستی بین ولادیمیر پوتین و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است فردا پنج‌شنبه ۲۲ دسامبر به مسکو سفر کند برنامه ریزی نشده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اوایل امروز گفت، گروسی قرار است روز پنج‌شنبه با هدف بحث بر سر ایجاد یک منطقه امنیت و ایمنی هسته‌ای در محل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به مسکو سفر کند.

پسکوف به خبرنگاران درباره احتمال نشست او با پوتین اظهار کرد:‌ هیچ نشستی برنامه ریزی نشده است.

پسکوف در ادامه کنفرانس مطبوعاتی تلفنی‌اش با خبرنگاران تصریح کرد، تداوم اعطای تسلیحات غربی به اوکراین منجر به "عمیق‌تر شدن"‌جنگ خواهد شد و این می‌تواند تاثیری معکوس را برای کی‌یف در پی داشته باشد.

سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد: عرضه تسلیحات به اوکراین ادامه دارد و طیف تسلیحات اعطایی به این کشور در حال وسیع‌تر شدن است. البته همه اینها منجر به بدتر شدن جنگ می‌شود. این چیز خوش یمنی برای اوکراین نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.