در راستای مدیریت مصرف بهینه گاز و به پیشنهاد قرارگاه مدیریت جهادی گاز استان؛ براساس دستور استاندار گیلان، فردا (پنجشنبه) اول دی ماه ۱۴۰۱ تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان، تعطیل است.

استاندار تمام ادارات و سازمان‌های گیلان را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین؛ استاندار گیلان صبح امروز (چهارشنبه) در جریان بازدید از شرکت گاز استان با اشاره به اهمیت همراهی و مشارکت اقشار مختلف جامعه در مدیریت مصرف گاز و پایداری انرژی در فصل زمستان، گفت: در این راستا، فردا (پنجشنبه) اول دی ماه ۱۴۰۱ تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان ، تعطیل است.

دکتر عباسی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان اثرگذاری در کاهش مصرف و استمرار تعطیلی پنجشنبه ها در هفته‌های آینده، در نخستین جلسه قرارگاه مذکور بررسی، تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت اصول مدیریت و مصرف انرژی در دستگاه ها و همه نهادها از سوی مدیران و کارکنان، اظهار کرد: ادارات در ایام تعطیلی، موظف به خاموش نمودن موتورخانه ها و وسایل گرمایشی هستند.

وی با اشاره به گزارش شرکت گاز و نیز جلسه قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز گیلان در خصوص افزایش میزان مصرف این انرژی به میزان 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: بایستی هم چرخه زندگی مردم و هم چرخه صنعت توامان بچرخد و در این زمینه با توجه به فصل سرما همانند مدیریت جهادی برق، با مشارکت ارزشمند مردم که نقش اصلی را دارند، همه مدیران پای کار هستند.

استاندار گیلان به بازدید خود از بخش های مختلف شرکت گاز استان و مشاهده میزان بالای مصرف خانگی و برخی از ادارات دولتی و نهادها اشاره و اظهار کرد: با توجه به شناسایی هفت هزار و 500 مشترک خانگی بدمصرف گاز و دیگر موارد اعلام شده، احتمال قطعی گاز در مشترکین خانگی و نیز تعطیلی صنعتی و تولیدی وجود دارد که باید از بروز مشکل و تبعات جلوگیری کرد.

دکتر عباسی با تاکید بر ارائه خدمات مناسب به آحاد جامعه و پیش بینی لازم مدیران در راستای آرامش مردم و رفاه اجتماعی، از اقشار مختلف مردم گیلان خواست تا همانگونه که صمیمانه و نجیبانه در فصل تابستان در مصرف برق و آب همکاری داشتند، در مدیریت بهینه مصرف گاز نیز همراهی کنند.

وی با بیان اینکه همه ما باید در کاهش مصرف گاز سهمی داشته باشیم و الگوی مصرف باید فرهنگ سازی شود، به میزان مصرف 13 تا 18 میلیون مترمکعبی مصرف روزانه گاز خانگی در گیلان اشاره و اضافه کرد: مردم مهمترین اهرم برای کمک به صرفه جویی گاز هستند و بدین منظور باید در وهله نخست از مردم کمک بگیریم، آنان هر وقت وارد صحنه شده اند همراهی و همکاری خوب و موثری داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر مردم، تمامی سازمان‌های دولتی، غیردولتی، شرکت‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در مصرف بهینه گاز و صرفه‌جویی همکاری لازم را داشته باشند، عنوان کرد: همه باید همکاری کنند تا با صرفه جویی مناسب، قطعی گاز در بخش خانگی، واحدهای دولتی و دستگاه‌ها اتفاق نیافتد.

استاندار گیلان یادآور شد: قرارگاه جهادی مصرف گاز استان تا پایان سرما با قوت به فعالیت ادامه دهد.

دکتر عباسی استاندار، صبح امروز چهارشنبه از بخش های مختلف شرکت گاز استان گیلان بازدید و ضمن گفت و گو و نشست با مدیران و کارشناسان این شرکت، در جریان آخرین وضعیت مدیریت گاز گیلان قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.